Jump to content

båtplass i bergen


ola

Recommended Posts

Ved Bildøy marina er det store utskiftninger fra år til år. De er relativt dyre, så det er mange som bruker dem som et første stopp når de har kjøpt båt for så å raskt flytte til andre billigere alternativer.

Vinterplasser har de garantert, stor sansynlighet for at du også kan få en sommerplass.

Så vidt jeg husker var prisen for en 2.5 m bås rundt 8-9000 for året.

Link to post
Share on other sites

Dette er selvfølgelig ingen annonse (?), men bare i tilfelle noen vet om en billig båtplass tilsalgs eller leie i indre Oslofjord så ville jeg ikke ha noen direkte motforestillinger om å bli tipset om dette!

Jeg vurderer nemlig å kjøpe en båt! ( I tillegg til de jeg har!)

:sleep:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Koster ikke plassene i kjapp blod?

:yesnod: Men det er OK plasser. Og når det er mangel på plasser tar ein det som byr seg... Ved stor etterspurnad kan private utleigarar ta seg godt betalt.

 

Hovudproblemet er stor mangel på båtplasser, både i bergensområdet og i andre storbyar? Men kven gjer noko med det? Kommunen ? :nonod: Båtorganisasjonane og båtforeningane? :confused:

 

Kanskje det er det me bør diskutera på denne tråden (jfr. Annonym sin kommentar).

Redigert av janb (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Bor i heilt nord i Nordhordland, og for oss Strilar er dette galskap. Med så mye kystlinje ledig, er det utrolig at det er så dyrt å leige seg en plass i en båthavn.

 

Selv har jeg flere plasser her jeg bor, men for kutteren på 50 fot leiger vi plass til 4000 for året i Florvåg...

 

(Kutteren har to hjemmehavner, Florvåg og Austrheim. Her jeg bor får vi låne kai gratis... hehe)

Link to post
Share on other sites

Koster ikke plassene i kjapp blod?

Nei. Ikke blod. Men Cognac!! :lol:

 

Bor i heilt nord i Nordhordland, og for oss Strilar er dette galskap. Med så mye kystlinje ledig, er det utrolig at det er så dyrt å leige seg en plass i en båthavn.

Enig. Men for oss som er belemret med bopel i den såkalte "storbyen" ville det bli et helsikes styr å reise hjem på landet for å bruke båten. Men for god ordens skyld og med henblikk på fremtidige muligheter har Worses faderlige opphav fortsatt medlemskap i den lokale motorbåtforeningen på øya der nord. :yesnod:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

:yesnod::yesnod:

Antar Skipper Worse har var fremtidssynt, og nå har lagt inn i kalkylene at Norhordalandsbroen er blitt gratis - og dette sees som en investering :crazy:

 

Til hovedpoenget: Organiserte og gode båtplasser er det desverre en mangel på i pressområder, over hele Norge - og i "markedskreftenes makt" er det en ærlig sak å tjene noen kroner på å leie ut en båtplass. En del "UBLU" priser som en finner rundt disse er likevel å betrakte på linje med "Kjøp nå - betal om 12 mnd"-tilbud: De uten andre alternativ velger disse - og opprettholder derved et marked !

 

Kanskje BP skal forsøke å få kontakt med medl. som besitter strandlinjer - og er villig til å avstå andre intj.muligheter for disse - og å stille de til disposisjon (rimelig leie ut) for medlemmer som sammen kan etablere "selvfinansierte" havner for medlemmene ??? :santa::santcheers:

BONITA I

Link to post
Share on other sites

Kanskje BP skal forsøke å få kontakt med medl. som besitter strandlinjer - og er villig til å avstå andre intj.muligheter for disse - og å stille de til disposisjon (rimelig leie ut) for medlemmer som sammen kan etablere "selvfinansierte" havner for medlemmene ???

Ein god tanke. Men eg trudde det eigentleg var båtforeninganes oppgåve...

Link to post
Share on other sites

Kanskje BP skal forsøke å få kontakt med medl. som besitter strandlinjer - og er villig til å avstå andre intj.muligheter for disse - og å stille de til disposisjon (rimelig leie ut) for medlemmer som sammen kan etablere "selvfinansierte" havner for medlemmene?

Båtforeningen båtplassen.no? Vel, om noen slår seg sammen og en grunneier føler et kall til å sponse båtlivet så er det vel og bra, men jeg tror kommunen også må være med på byggetillatelser og reguleringspaner. Det siste kan bli vanskeligere enn å finne en rimelig tomt i vannkanten.

 

Har faktisk vært med på å stille strandlinje til disposisjon for båtforenings havn for en symbolsk leie en gang i tiden. Takken fra kommunen var et forsøk på å ekspropriere tomta som friareal og havn til en særdeles billig pris, med lang rettssak som ikke var billig.

 

Jeg er en av dem som stadig flytter, og kan bare drømme om å stå på en venteliste lenge nok til å få en rimelig båtplass. Det er ikke så farlig, for jeg har ikke noe problem med å betale markedspris for leie av båtplass. Har bodd i dyrere land enn Norge hva båtplasser angår.

 

Billige båtplasser er et stort gode mange har i Norge, men det er ikke noe man har krav på. Siden det er et begrenset antall slike plasser er det svært vanskelig, eller umulig, å fordele dem rettferdig som et samfunnsgode. Å leie plasser til markedspris er kan på ingen måte sammenlignes med å handle på kreditt.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...