SL82 Startet 2.November.2023 Del på Facebook Startet 2.November.2023 Hei På tur nummer 4 med ny båt. stoppet motoren. Det viste seg at tanken var tom selv om tankmåler viste at det var godt med diesel…. Jeg benyttet anledningen til og bytte dieselfilteret. Jeg har nå prøvd å lufte etter beste evne, men får ikke diesel frem til dysene… fant en lufteskrue på toppen av pumpa. Har pumpet med handpumpen til det kommer «ren» diesel ut av den. Har noen konkrete forslag på hva jeg kan forsøke ? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 2.November.2023 Del på Facebook Svart 2.November.2023 Når diesel er frem til lufteskruen på HP, løsne dieselrørene på dysene en omdreining og kjør noen sek. på starteren. Stram til rørene og start. Pleier å funke. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 2.November.2023 Del på Facebook Svart 2.November.2023 SL82 skrev for 3 timer siden: Har noen konkrete forslag på hva jeg kan forsøke ? Den motoren er ganske sær på luft i dieselen, det er en spesifikk prosedyre du må følge. Husker ikke i detalj nå. Men last ned manual som ligger i dokumentarkivet, der finner du forklaring på dette. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
SL82 Svart 2.November.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.November.2023 Hei jeg har prøvd å finne ut av denne manualen. Men forstår ikke helt. det kommer nå «ren» diesel i en fin stråle ut fra lufte skruen på pumpa. Men videre ut fra pumpa å til dysene kommer det ikke noe…. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 2.November.2023 Del på Facebook Svart 2.November.2023 Den motoren jeg så på, har 2 lufteskruer på HP-PUMPEN. Så skal unionen løsnes på to vilkårlige dyserør ved dysene. Stoppknapp- husker ikke helt- full gass og tørn motoren til det kommer ut klar diesel. Skru til og start opp. Jeg gjør i hovedsak det samme på V8'ern i Hulda. Bare at der løsner jeg alle 8 dyserørene. Motoren hakker og protesterer noen sekunder før den går jevnt. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 2.November.2023 Del på Facebook Svart 2.November.2023 En liten dusj med statgass kan også gjøres susen hvis man ikke gidder å lufte. Er forbudt å bruke startgass på diesel for det sa alltid bestefar...neida det går fint og CRC startgass er også sertifisert til å bruke på diesel motorer Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 2.November.2023 Del på Facebook Svart 2.November.2023 Bestefar hadde nok vært borte i engelsk dieselmotorer med gløding i innsuget Sitér dette innlegget Link to post
fs Svart 3.November.2023 Del på Facebook Svart 3.November.2023 Her er det vel 2 lufteskruer på pumpa, en på toppen og en litt på siden. Rotopumpe. Men Leyland maskin fra 2002? Kan det stemme da? Trodde ikke de ble produsert så lenge. Glansdagene for BMC var 70 og tildels 80årene. Sitér dette innlegget Link to post
SL82 Svart 3.November.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.November.2023 God kveld, alle. det viste seg at det var 2 plasser som måtte luftes på pumpa. Etter jeg luftet den siste plassen. Åpnet jeg 2 av inntakene på dysene. Og motoren begynte å «ta» med en gang. Teitet til og motoren sang i gang…. Mye styr for en uviten en, meget tungvint. Men nå har jeg oppskriften til neste gang det skjer. motoren som står i båten er vist en thornycroft, levert av Nogva… og er etter opplysningene jeg har fått det samme som tidligere Leyland…?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.