Acab Startet 2.November.2023 Del på Facebook Startet 2.November.2023 Heisann har ett håp om at noen her inne besitter noe info om en båt jeg har kjøpt meg. Da jeg har NULL informasjon om den. Ikke vet jeg fabrikant, ikke vet jeg hvor dypt den stikker 😂 det finner jo jeg ut av når jeg får den på land. Men ja. Det sitten en Perkins 4 236 i den. Såpass har jeg funnet ut. Det står ett tidligere reg nr på den RAO101. Håper kanskje noen kjenner igjen reg.nr eller bilder Sitér dette innlegget Link to post
willmasta Svart 2.November.2023 Del på Facebook Svart 2.November.2023 Med såpass lite informasjon om båten: er du sikker på at det ikke plutselig dukker opp en eier som ikke nødvendigvis er den du har kjøpt båten fra? Sitér dette innlegget Link to post
Acab Svart 2.November.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.November.2023 Håper da ikke det. Den har ligget på Finn.no lenge. Men var lite opplysninger å hente der også. Han jeg kjøpte den av hadde ikke så mye info på den. Har lagt på RAN seilforening veldig lenge vet jeg. Jeg har sett annonsen på denne før da den lå på Sotra. Så har den blitt flippet ett par ganger imellomtiden pga ting som jeg er villig i å ta tak i. Har søkt opp reg.nr. Finner ingenting på det Sitér dette innlegget Link to post
Morten_L Svart 2.November.2023 Del på Facebook Svart 2.November.2023 Jeg kjenner den ikke igjen som noe båttypw jeg har sett før. Vil kanskje tro det er en selvbygger båt eller at overbygget er selvbyggd på et donorskrog. Men ser jo ut som en kjekk båt, håper du lager en prosjekttråd med den Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 3.November.2023 Del på Facebook Svart 3.November.2023 Hvorfor kan du ikke spørre forrige eier? Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Popeye70 Svart 3.November.2023 Del på Facebook Svart 3.November.2023 Småbåtregisteret har ikke noe info på registreringsnummeret? Sånn umiddelbart minner ikke denne båten meg om noe jeg har sett før. Kan det være en one-off (hjemmestøp)? Det er elementer som kan minne om hjemmestøp: Ganske kantete overbygg, skarpe hjørner på vinduene, lite dekor/markeringer, spesielt utseende (=dårlig økonomi i spesielt utseende). Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
J-Å Svart 3.November.2023 Del på Facebook Svart 3.November.2023 Kantete båter med skarpe hjørner er jo litt in da . Har du noen seil med seilnummer i ? VHF radio med kallesignal? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 3.November.2023 Del på Facebook Svart 3.November.2023 Acab skrev for 16 timer siden: har ett håp om at noen her inne besitter noe info om en båt jeg har kjøpt meg. Ser du ha fått flere tips. Den båten skal RS ha orden på, Selv om de hadde slettet det gamle regristret, sist jeg snakket med de, så hadde orden på alle med gamle nr som svaret på RS sin anmodning om å betale og få nytt nummer som er RA0101 ser jeg. Bare å ringe de Tlf: 987 06 757 E-post: post@rs.no kan det være en 1/2 fabrikat "GIM" Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Acab Svart 4.November.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.November.2023 -morten- skrev On 3.11.2023 at 7.19: Hvorfor kan du ikke spørre forrige eier? Les kommentarer 🙄 Sitér dette innlegget Link to post
Acab Svart 4.November.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.November.2023 J-Å skrev On 3.11.2023 at 8.44: Kantete båter med skarpe hjørner er jo litt in da . Har du noen seil med seilnummer i ? VHF radio med kallesignal? Seil har jeg ikke fått tatt ut enda. Ligger masse greier fra telenor vhf i båten, men kan ikke finne noe kallesignal nei. Sitér dette innlegget Link to post
Jonas78 Svart 4.November.2023 Del på Facebook Svart 4.November.2023 Acab skrev On 2.11.2023 at 19.08: Har lagt på RAN seilforening veldig lenge vet jeg. Jeg har sett annonsen på denne før da den lå på Sotra. tror ikke den båten har ligget i RAN de siste ti årene… men mulig før. Holder til der selv, mulig å spørre de gamle gutta der Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
Acab Svart 4.November.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.November.2023 (redigert) Jonas78 skrev 28 minutter siden: tror ikke den båten har ligget i RAN de siste ti årene… men mulig før. Holder til der selv, mulig å spørre de gamle gutta der Meg som roter litt. Kolltveit var det den lå Redigert 4.November.2023 av Acab (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 4.November.2023 Del på Facebook Svart 4.November.2023 Her er det ihvertfall mulig å søke, hvis du finner et MMSI nummer på VHF for eksempel: https://www.itu.int/mmsapp/ShipStation/list Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 4.November.2023 Del på Facebook Svart 4.November.2023 Roger jo skrev On 3.11.2023 at 10.09: Ser du ha fått flere tips. Den båten skal RS ha orden på, Selv om de hadde slettet det gamle regristret, sist jeg snakket med de, så hadde orden på alle med gamle nr som svaret på RS sin anmodning om å betale og få nytt nummer som er RA0101 ser jeg. Bare å ringe de Tlf: 987 06 757 E-post: post@rs.no Hvem som helst kan søke opp en båt i Småbåtregisteret om man har kjennetegnet. Det er ingen treff på RAO101. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 5.November.2023 Del på Facebook Svart 5.November.2023 Da har han vel ikke betalt årsavgiften og blitt slettet sammen med det gamle registret. Hele Polti og Tollvesnet registret som de fikk er slettet. Amatører. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Acab Svart 5.November.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.November.2023 Tusen takk for masse tips. Ikke kommet noe særlig lenger dessverre. Venter på svar fra redningssentralen om de har noe. Jeg finner hvertfall ingenting på reg numre Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 5.November.2023 Del på Facebook Svart 5.November.2023 Acab skrev 39 minutter siden: Venter på svar fra redningssentralen om de har noe. Det blir bom.. De har slettet alt. let etter brev fra Telenor. der står VHF data. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.