Jump to content

Mikkel 30 Erfaringer?


Fiskekake

Recommended Posts

Hei,

Har skaffet meg en Mikkel 30 nå nylig og har søkt mye om info. Fant noen forum emner og seilmagasin test men ville høre mer om personlige erfaringer hvis noen har :)

Vil gjerne høre om svakheter, tips og triks og hva man må være obs på eller hva som er bra med disse båtene.

 

Det jeg har funnet av info;

-Disse er ikke bygget av Alo men Arma båt i Fredrikstad.

-konstruktøren er Freddy Mikkelsen

-«Hardværsbåt» i følge testen

 

Takk på forhånd! 🙏

Link to post
Share on other sites

Dette begynner å bli en gammel båt som det ikke var laget veldig mange av. Men jeg hadde en nabo på tidlig 80-tall som kjøpte seg en Mikkel. Etter at han gikk av med pensjon, seilte han og kona båten fra Son til Middelhavet. Bodde i båten et års tid. Og seilte den tilbake til Son. Så solgte de etter hvert båten. Hund døde. Og han havnet på sjømannshjem i Stavern, og døde. Og da er vi på slutten av 80-tallet, starten på 90-tallet. Hadde vel inntrykk av at båten var normalt grei. 

Link to post
Share on other sites

Hulda skrev On 13.11.2023 at 13.09:

Dette begynner å bli en gammel båt som det ikke var laget veldig mange av. Men jeg hadde en nabo på tidlig 80-tall som kjøpte seg en Mikkel. Etter at han gikk av med pensjon, seilte han og kona båten fra Son til Middelhavet. Bodde i båten et års tid. Og seilte den tilbake til Son. Så solgte de etter hvert båten. Hund døde. Og han havnet på sjømannshjem i Stavern, og døde. Og da er vi på slutten av 80-tallet, starten på 90-tallet. Hadde vel inntrykk av at båten var normalt grei. 

Veldig interessant å lese, takk :)

 

shipahoy skrev for 23 timer siden:

Fant denne i 500 segelbåtar i test:

Mikkel30-500.JPG.abd243a999709df85eef6d288006d5cf.JPG

 


Her var det litt info jeg ikke visste om, takk :)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...