Jump to content

Magic Marine As - noen som har erfaring med slik behandling av gel-coat?

Hekri

Recommended Posts

Hei, jeg ser dette tilbys og  annonseres for på facebook. 

Noen som har prøvd dette på 20 år gammalt+ skrog? 

Holdbart? 

Finnes det tilsvarende middel å få kjøpt?

Ser ut som det blir veldig blankt...

Norwegian Homefleet - Ships starting with C    Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt....  men har gjort mye annet også...

Konkursbo kjøpt opp av tidligere eiere ????    Sjekk Proff.no for regnskap - Nettsidene de henviser til på FB er ikke aktive ........    

En FB-side kan de fleste opprette .....    Hos meg blinker varsel-lampene . men som sagt ingen erfaring med hverken produkt eller firma.

BONITA I

Jeg er også generelt skeptisk. Når ingen her på Bb har erfaring, tyder det dårlig. 

Hvis noe går som ei and, ligner på ei and, og kvekker som ei and, ja da er det mest sannsynlig ei and. :flag_bp:

Norwegian Homefleet - Ships starting with C    Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt....  men har gjort mye annet også...

Min erfaring med gelcoat, er at vidundermiddel bare er en omvei, glasscoating og kjeramisk coating holder seg pent en liten stund, så begynner problemene, da må det slipes vekk, rubbes opp, så ny behandling 

Så min anbefaling er en skikkelig rubbing og polering, så en god voks, så vedlikeholdsvaske oftere med en mild såpe med voks i 

Har ingen formening om produktet, men det ser ut som om firmaet som het Magic Marine AS er konk, men samme eier endret da navnet på et annet firma han driver. Det het tidligere Bra Deal AS, men heter nå Magic-Marin As (med bindestrek). Her ville jeg i hvert fall ikke betalt på forskudd...

• 4 måneder senere...
Eika skrev On 14.11.2023 at 22.18:

Så min anbefaling er en skikkelig rubbing og polering, så en god voks, så vedlikeholdsvaske oftere med en mild såpe med voks i 

Og hvilken rubbing og polish (produkt) gir lengst og best resultat på et gammalt og dårlig vedlikeholdt overbygg og skrog? (han som skal gjøre jobben er snart 70 år, og har vond høyre skulder!) 

Produktet må gi godt resultat med en Biltema-maskin. Tips? 

(Ser forøvrig at Magic Marine annonserer på fb nå)

20230614_163914.jpg.fe659c205fc9e1b68ea7a6fd5fdb90e3.jpg

Her er det noen proffe som har gjort en bra jobb ( @Eika har du hatt noen fingre borti denne?):

20230427_163532.jpg.5722378293c3f6acc154201430de0dfe.jpg

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...