Jump to content

VP D6 remhjulet rammer mod svinghjulet


MajorAndy

Recommended Posts

Vi fik en melding om unormalt meget remstøv på den ene motor på redningsbåden. Da jeg tog ned for at tjekke, så jeg at det ene remhjul havde skrabet imod svinghjulet så maling og rem var slidt af (se foto)

 

Hvad kan årsagen til det være? Og er det bare at sætte en skive eller to ind, så der igen er clearing mellem remhjul og svinghjul?

 

IMG_8443.jpeg.3efe3f5e7cd8ab6d62b3fc9352704881.jpeg

Link to post
Share on other sites

For meg ser det ut som om det er reima som er for nært svinghjulet. Sjekk om reima ligger i riktig spor på reimhjulet som allerede forselått. 
 

Men jeg synes også at strammehjulet er  veldig nært reimhjulet. Med riktig montert og riktig strammet reim skal avstanden være større. Sjekk at reima er riktig montert og sjekk at reima har rett lengde. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Normalt skal vel reimas beliggenhet på strammehjulet styres av rillene på reimskivene. Det forutsetter at strammehjulet ikke ligger skeivt, f.eks. pga. lagerslittasje. Jeg ville startet der, som også Hulda foreslår.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Tak for svar! Ja, det virker som om der er noget med lejet i strammehjulet. Der er (forhåbentlig) kun to måneder til de gamle D6-ere skal ud og erstattes af to nye D4 med nye drev, så det er spørgsmålet om vi kan humpe igennem indtil da. 😳 Så mange assistancer er der ikke mellem jul og nytår, jo…

 

 

Link to post
Share on other sites

MajorAndy skrev for 14 timer siden:

Tak for svar! Ja, det virker som om der er noget med lejet i strammehjulet. Der er (forhåbentlig) kun to måneder til de gamle D6-ere skal ud og erstattes af to nye D4 med nye drev, så det er spørgsmålet om vi kan humpe igennem indtil da. 😳 Så mange assistancer er der ikke mellem jul og nytår, jo…

 

 

Vet du hvor mange timer disse har gått?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...