Jump to content

Mercruiser Hydraulisk styring


Frøken Fryd

Recommended Posts

Det første viser en eller annen dings som sannsynligvis har stått tilkoblet servopumpen på motorene, er vel bare å dumpe den eller?

Hei

 

Dette er jo komplett servo til bravo drevet ditt, bare koble hydralikkpumpen på motoren til servoen og bruk styringa som den er.

Klart det er sikkert bedre :rolleyes: med nytt hydraulisk styreanlegg men det koster.

 

Jeg har akkurat samme styringa som du og er meget fornøyd med den, få omdreininger og lett styring. Bakdelen med denne styringa må være at begge styreposisjonene følger hverandre.

 

Jeg brukte også opp igjen gear/gass betjeningen som også følger hverandre.

 

Bruk heller pengene på noe annet :smash:

Motorene er dumpet så det er vel like best med hydraulisk?

 

 

Jeg ser du har Bravo 2 mekanisk styring for to posisjoner. Jeg hadde det samme på min Bayliner 2858. Da jeg monterte i ny motor (Steyr 256) måtte jeg skifte til hydraulisk styring fordi det fysisk ikke var plass til motoren med de to mekaniske styrepinnene (turboen til Steyeren vil ta ned i den øverste. PS Med Steyr 246 er det plass (har mindre turbohus)

 

Jeg kjøpte Sleipner sitt opplegg. Dette passer rett på innfestingen i ditt eksisterende drev. Du må dog kutte av øverste delen av holderen (den styrepinnen til øverste teleflex er festet i).

 

Jeg tror Sleipner har opplegg for to motorer med to styreposisjoner også.

Kommer mest sannsynlig 2 stykk Steyr 236, sleipner er til vurdering sammen med det amerikanske systemet.

 

 

Ville ikke vært så brennsikker på akkurat det. Bravopakkene har hydraulisk servostyring som standard.

Er vel ikke nødvendig med servo når en har hydraulisk?
Link to post
  • 1 måned senere...
Svart (redigert)

Løfter denne litt da jeg er i ferd med å bestille nytt styresystem.

Maritim selger en sylinder for mercruiser drev. Denne er 152ccm. Spørsmålet er da hvilken rattpumpe jeg bør velge, de finnes i 26, 35, 43 og 70 ccm (den sistnevnte var meget dyr!)

Hva med nipler og slanger, er dette standard eller special made for Sleipner? Kan en kjøpe slikt på Tess?

Jeg vil også lage klart for montering av autopilot men er usikker på om jeg skal kjøpe reverserende eller kontinuerlig pumpe, er det samme niplene her eller har Furuno/Simrad el. andre systemer igjen? Hvor stor bør autopilot-pumpen være?

 

Ellers er selvsagt alle tips og råd velkommen :yesnod:

Redigert av Bayliner 3258 1996 (see edit history)
Link to post
  • 10 år senere...

Sparker liv i denne tråden igjen, da jeg vurderer å bytte til hydraulisk styring på min Hydrolift F-23. med Bravo 1.

 

Den har servoassistert teleflex idag, men er det virkelig nødvendig med det på en så lett båt med singel propell?

Det er litt dødgang på rattet idag, i det steget mellom servo slår inn fra side til side, vil det bortfalle helt, om jeg monterer hydraulisk styring uten servo?

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...