Lazyjack Startet 2.Desember.2023 Del på Facebook Startet 2.Desember.2023 Skulle gjerne remontert utvendig støttebrakett (P-brakett) for propellakselen før jul. Ser at Biltema Multibond krever opptil mange plussgrader og det samme gjelder Tec7. Finnes det noen som kan brukes eller må jeg vente på Kakelinna og rigge til noe så jeg får varmet opp området? Båten ligger på land 👍😀 Sitér dette innlegget Link to post
Fenris Svart 2.Desember.2023 Del på Facebook Svart 2.Desember.2023 Jeg brukte denne i fjor vinter https://tec7.com/en-BE/products/mount-seal/x-tack limer alle steder uansett Sitér dette innlegget Link to post
Trawler 42 Svart 2.Desember.2023 Del på Facebook Svart 2.Desember.2023 Har brukt CT1 med gode resultater. CT1 kan påføres og binder under vann også. https://www.ct1.no/produkter/ct1-tribrid-fugemasse-og-konstruksjonslim#tab-1 Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
Lazyjack Svart 3.Desember.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Desember.2023 Takk for svar. Tenker jeg går for Tec 7 X-Tack da den ser ut til å være enkel å få tak i. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 3.Desember.2023 Del på Facebook Svart 3.Desember.2023 Lazyjack skrev 4 minutter siden: Tenker jeg går for Tec 7 X-Tack Tror ikke jeg ville valgt den. Den har veldig høy viskositet, og er nok udregelig å jobbe med når det er kaldt. Jeg ville gått for vanlig tec7, eller aller helst en som har enda lavere viskositet, f.eks. Bostik Maxibond. Men uansett fugemasse så ville jeg satt på en vifteovn noen timer først slik at det ikke er kuldegrader i skroget. Limet og braketten kan du jo ta inn i varmen. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Joerg Becker Svart 6.Desember.2023 Del på Facebook Svart 6.Desember.2023 Nemlig. ...jeg får nesten kramper hver gang når jeg hører om liming og tetning når det er kald. De fleste fugemasser og "lim" som tåler minus vil ikke skades når det er kald, men herder så enten ikke eller bare veldig sakte, og herder så ferdig når temperaturene øker. Men selve kvaliteten av en liming krever jo at limen overhodet kan bite i overflatene, da i så mye overflatestruktur som det bare er mulig. Og det krever både at limen får rene overflater (dvs verken støv, fett, eller frossen kondens, mv) og ikke minst at den kan sige inn i overflatestrukturen rask. (prøv å lime tygges på noe om vinteren, og gjør det samme når det er varm). Også den beste limen kan ikke gjøre jobben ordentlig når den ikke engang kan feste seg til mer enn bare noen % av en tiltenkt overflate. Derfor også pekefingeren at en bør glemme falske reklamer som "limer også under vann" siden det ikke sier noe som helst om hvordan resultatene blir. Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.