R.O Startet 16.Desember.2023 Link til dette innlegget Startet 16.Desember.2023 Fikk faktura på opplaget denne uken, 25.000kr. Det et under tak(skur), og med løft opp/ned. Drøye 2timer fra hjemmehavn i Oslo(20knop). Har vært her i flere år da de er fleksible og hjelpsomme. Kan f.eks ta båten opp og ut på kort varsel. Under tak så sparer jeg presenning og stativ. Alt av servicer kommet i tillegg. Lurer på om det et uforholdsmessig dyrt å ha den under tak. Samtidig vil jeg helst slippe å holde krybbe, stativ mm selv. Et dette prisen i dag, eller bør jeg enkelt kunne kutte kostnader her..? Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 16.Desember.2023 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2023 Hvis det kun er løft opp ned og lagring høres det ut som litt i overkant. Tipper løft og spyling koster rundt 5000 på en kommersiell marina og lagring ute ca 300 per fot. Hvis lagringen din regnes som innendørs tipper jeg markedspris er 400-500 per fot. Sitér dette innlegget Link to post
sailorboy Svart 16.Desember.2023 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2023 Vallø marina for en 30' Opptak og utsett = 4285 kr Vinteropplag (ute) = 3600 kr Sitér dette innlegget Link to post
R.O Svart 16.Desember.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2023 sailorboy skrev for 4 timer siden: Vallø marina for en 30' Opptak og utsett = 4285 kr Vinteropplag (ute) = 3600 kr Ja det er betydelig rimeligere. Er det med bukker..? Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 17.Desember.2023 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2023 Jeg har ofte brukt vinteropplag på Skjæløy. Det var rundt 10000 for en 32 foter på land, inkl. bukker, opptak, spyling og utsetting, men ikke under tak. De har prisliste på nettsiden sin. Veldig fleksibel og hyggelig betjening. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
19 fot Svart 17.Desember.2023 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2023 R.O skrev On 16.12.2023 at 12.23: Fikk faktura på opplaget denne uken, 25.000kr. Er opplegget slik at du setter båten i vinteropplag og så får du senere vite hva det koster? Jeg som betaler ca 100 kr/fot for hele vinteropplaget synes nok den prisen din virket noe drøy, men så er det visst vanlig at Oslofolk som ikke skal gjøre noe selv og ha båten i det trangest befolkede området må betale endel mer enn vi som bor ute på landet og kan ordne ting selv må betale. Selv tar jeg opp båtene mine selv og betaler 1500 kr for 15-foteren og 2000 kr for 19-fotereren. Da står de i en bygning hvor det er tørt og de er innelåst (og jeg har egen nøkkel). Dette er et stykke fra saltvann så båtene må på henger. Har hatt minste båten der i ca 15 år og prisen har bare stått i ro den tiden (for gamle kunder som han sa). Men hvis man skal vurdere om prisen din er høy eller lav kan det kanskje også være relevant hvilken høyde (nødendig takhøyde på lokalet) og bredde (plassbehov) båten din har og hva den veier (løftekapasitet kan jo sette visse begrensninger). Så kan det også være relevant om det er forsikring eller strøm osv inkludert. Der jeg leier vet jeg ikke om det er noe forsikring som dekker mine båter, men jeg har egen forsikring på båtene hele året (brann og tyveri og ansvar). Strøm i båtene skal være frakoblet sier utleier, så det gjør jeg (og det er jo et bra krav synes jeg, forutsatt at også andre følger det), har aldri hatt behov for å bruke strøm der til til noe annet enn at jeg slår på lyset når jeg er innom for å levere eller hente båter. Har ikke betalt noe ekstra utover 1500+2000 kr med unntak av at jeg tilbød meg å betale ekstra for brøyting i forbindelse med uttak i vår. Klarte å komme frem med pickupen (4-hjulstrekk, differensialsperre og 24 cm bakkeklaring og gode vinterdekk) i dypsnøen, men en bobil stod utafor den båten jeg ville ha ut til påske, så da ble det traktorbrøyting så bobilen kunne komme seg ut før påske og slippe båten min ut, 200 kr ekstra betalte jeg for det og det synes jeg var helt ok. Det hadde snødd ganske mye da, så det ville nok blitt noen timer med snøfreser og spade ellers. Sitér dette innlegget Link to post
wilma Svart 18.Desember.2023 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2023 Kan absolutt anbefale Son Båtforening. Egen kran og de holder opplagsbukker, mulighet for lagring under tak selv om de fleste plassene er utendørs. Spyle gjør du selv ifbm opptaket, foreningen holder høytrykkspyler. Sitér dette innlegget Link to post
R.O Svart 18.Desember.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2023 19 fot skrev for 12 timer siden: Er opplegget slik at du setter båten i vinteropplag og så får du senere vite hva det koster? He He.. Ikke helt sånn. Er vel prisjustering på en allerede høy pris som nå gjør at jeg syntes det begynner å bli dyrt... Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 18.Desember.2023 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2023 Det er mye billigere i Pluggenhavn i Horten. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Lars H. Svart 18.Desember.2023 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2023 Jeg har både sommerplass og plass på land om vinteren utendørs hos Sonskilen båthavn. Der koster vinteropplag kr.399,- pr m² Dette inkluderer opptak og utsetting (med truck) og høytrykksspyling ved opptak. For motorbåter holder havnen bukker. For vår Saga 27 med lengde 8,15m og bredde 2,75m (22,41m²) ble det iår kr.8941,60. Jeg har tilgang til strøm med måler. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Honduras Svart 18.Desember.2023 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2023 Sjekk med Vidar Ørseng Industriservice på Greåker. Har ikke båt der selv(for liten) men kjenner flere som har båt der og er godt fornøyd. Lagring både inne og ute. Er ca 20-30 minutter opp Glomma fra Fredrikstad avhengig av hvor fort du tør å kjøre… da får du gjennomspylt alt i ferskvann tilsvarende lenge. Vet ikke prisnivå, men etter hva jeg har hørt er det bra priser siden de ligger litt opp i elva og ikke midt i sentrum. Glomma båt er en annen aktør litt lenger ned, men de har jeg ikke kjennskap til. Som alternativ til der alle andre ligger 😊 Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.