RanietsRE Startet 30.Desember.2023 Del på Facebook Startet 30.Desember.2023 Hei, jeg kjøpte en ny "Ultima switch" da min gamle sluttet å virke. Jeg har prøve koplet bryteren hjemme, for å sjekke at alt var i orden før jeg monterer den i båten. Jeg har 12v dc i (+) inn på brun med hvit. måling mellom brunt og (-) gir kun 10,12V utgang, uansett om bryteren er nedsenket i vann eller ikke. hva kan være galt her? I påvente svar fra leverandør håpet jeg noen av forumets klokehoder kunne være behjelpelig 😊 Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 30.Desember.2023 Del på Facebook Svart 30.Desember.2023 Hvis du finner opp en mer beskrivende overskrift, får du sikkert mer vettug respons enn denne her. Sitér dette innlegget Link to post
RanietsRE Svart 30.Desember.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Desember.2023 Hulda skrev 1 minutt siden: Hvis du finner opp en mer beskrivende overskrift, får du sikkert mer vettug respons enn denne her. Prematur publisering, litt trigger happy fingre 😉 Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 30.Desember.2023 Del på Facebook Svart 30.Desember.2023 Det står ingenting i bruksanvisningen om testprosedyre? Uansett, koblet til et batteri skal nivåbryteren engasjere en krets om man plasserer to fingre ved siden av hverandre på nivåbryteren. Sitér dette innlegget Link to post
RanietsRE Svart 30.Desember.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Desember.2023 Hulda skrev 53 minutter siden: Det står ingenting i bruksanvisningen om testprosedyre? Uansett, koblet til et batteri skal nivåbryteren engasjere en krets om man plasserer to fingre ved siden av hverandre på nivåbryteren. Det gjør desverre ikke det, den skal kunne testes ved, som du sier, plassere 2 finggre på to punkter. Det er ingen endring i spenningen når jeg prøver det, heller ikke ved nedsenking i vann heller. For meg er det naturlig at det skulle vært 0V når det ikke er i test eller tørr, og 12v når den blir aktivert, som en vanlig flottør bryter? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 30.Desember.2023 Del på Facebook Svart 30.Desember.2023 Tror nok du bør koble bryteren til et 12 V batteri og så til en last for å få det til å virke. For meg er elektronikk sort magi. Derfor ville jeg satt opp en 'mimic' så nær virkeligheten som mulig. Sitér dette innlegget Link to post
RanietsRE Svart 30.Desember.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Desember.2023 Hulda skrev for 2 timer siden: Tror nok du bør koble bryteren til et 12 V batteri og så til en last for å få det til å virke. For meg er elektronikk sort magi. Derfor ville jeg satt opp en 'mimic' så nær virkeligheten som mulig. Da ble det liv i pumpa 👍 fikk ikke målt om den trekker 12v, da voltmeteret ligger igjen i båten. Men da får en prøve å montere i båten og håpe alt fungerer like godt der som på kjøkkenbenken 😉 Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 30.Desember.2023 Del på Facebook Svart 30.Desember.2023 Ikke akkurat rakettforskning ,meget stabil og god bryter med forsinkelse.brun hvit til batteri med sikring brun til pluss på pumpen . Monteringsanvisning ligger mange plasser på nett Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 30.Desember.2023 Del på Facebook Svart 30.Desember.2023 RanietsRE skrev for 2 timer siden: Da ble det liv i pumpa 👍 fikk ikke målt om den trekker 12v, da voltmeteret ligger igjen i båten. Men da får en prøve å montere i båten og håpe alt fungerer like godt der som på kjøkkenbenken 😉 Bingo :-) Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 1.Januar Del på Facebook Svart 1.Januar Det er håpløst å måle på en slik bryter som antakelig bruker en MOSFET-transistor uten at kretsen belastes. Og en reell oppkopling løste åpenbart problemet? Sitér dette innlegget Link to post
RanietsRE Svart 2.Januar Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Januar Fantino skrev for 23 timer siden: Det er håpløst å måle på en slik bryter som antakelig bruker en MOSFET-transistor uten at kretsen belastes. Og en reell oppkopling løste åpenbart problemet? Må være no sånt, uten at jeg har peiling på det. Men alt fungerte som det skulle når pumpa ble koplet til 👍 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.