Jump to content

Hvor kan jeg leie seilbåt for Shetlandstur?

mons

Recommended Posts

Fruen har sagt ja til en litt lengre tur, og jeg er på jakt etter seilbåt i god stand med forseil på rull og ellers bra utstyr for en Shetlandstur på 6-10 døgn rundt St.hans

Vi blir 4-6 prs og ser etter båt på 40-55 fot med avreise ca Stavanger-Bergen

Har sendt forespørsel til flere utleiere, men får beskjed om at de ikke har tilgjengelig båt eller ikke noe svar i det hele tatt.

Noen som har konkrete, gode tips? Både privatleie og firma er aktuelt.

Mons

Hei Code0

Jeg ønsker å være skipper selv, men tanken er god. Ba om medlemsskap i FB gruppen nettopp, så jeg får prøve der.

Har vært ansvarlig og seilt speiderarmadaer fra Kristiansand til bla Bodø og Tyskland samt flere uker på Nordlands og Helgelandskysten. I tillegg er jeg mekaniker og kan det aller meste tekniske du finner i en båt. Har kjørt flere kurs om seiling i hardt vær med gaffelrigg osv, så hvis jeg kommer i kontakt med en utleier tror jeg vi blir enige om kompetansen.

Nå svarte Nautic også - skal tro om de leser baatplassen ;-)

Mons

• 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...

Til slutt ordnet det seg med en velutrustet Ovni 435. Takk for hjelpen alle sammen!

Ut fra Sandnes i går i pen seilvind, men nærmere Utsira roet det seg til 4-5 m/sek og dønninger jeg ikke kunne se over fra styrepos.

Værmeldingen lover det samme hele uka.

Valget var da 60 timer for motor eller surre oppover Vestlandet.

I natt slører vi fra Rødvær mot Espevær for genoa i 2 knop, kaffen koker og havet er flatt. Nesten fullmåne akter.

Livet er ikke så verst!

IMG_20240618_014329.jpg

Mons

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...