Jump to content

Hvor kan jeg leie seilbåt for Shetlandstur?


mons

Recommended Posts

Fruen har sagt ja til en litt lengre tur, og jeg er på jakt etter seilbåt i god stand med forseil på rull og ellers bra utstyr for en Shetlandstur på 6-10 døgn rundt St.hans

Vi blir 4-6 prs og ser etter båt på 40-55 fot med avreise ca Stavanger-Bergen

Har sendt forespørsel til flere utleiere, men får beskjed om at de ikke har tilgjengelig båt eller ikke noe svar i det hele tatt.

Noen som har konkrete, gode tips? Både privatleie og firma er aktuelt.

Mons

Link to post
Share on other sites

Hei Code0

Jeg ønsker å være skipper selv, men tanken er god. Ba om medlemsskap i FB gruppen nettopp, så jeg får prøve der.

 

Har vært ansvarlig og seilt speiderarmadaer fra Kristiansand til bla Bodø og Tyskland samt flere uker på Nordlands og Helgelandskysten. I tillegg er jeg mekaniker og kan det aller meste tekniske du finner i en båt. Har kjørt flere kurs om seiling i hardt vær med gaffelrigg osv, så hvis jeg kommer i kontakt med en utleier tror jeg vi blir enige om kompetansen.

 

Nå svarte Nautic også - skal tro om de leser baatplassen ;-)

 

Mons

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Hei.

Som følge av denne tråden har jeg fått flere gode tilbud både fra forummedlemmer, "vanlige" privatpersoner og firmaer. Takker så meget!

Havnet på en Dufour 40P som ligger i Stavanger og tar avgårde 16/6 hvis været tillater det. Blir det dårlige meldinger går turen opp Vestlandet.

Mons

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...