Jump to content

Hvordan trimme en utenbords suzuki 30hk? Og hva er eventuelt ulemper


jonase87

Recommended Posts

Trenger hurtigere fart her uten å kjøpe ny motor. Har vurdert å høye den lit, propellen er mulig lit langt under eller dårlig vinkel til båten? Hvordan maksa best mulig uten å ødelegge motoren for mye? Båten har en flat bunn og har fått opp båten i cirka 12-13 knop hvis jeg husker riktig.

Takk for svar:) 

IMG_3100.jpeg

IMG_3099.jpeg

IMG_3623.png

IMG_3622.jpeg

Link to post
Share on other sites

For å få hjelp med dette, må du nesten opplyse hvilken båt du har, hvilken propell du har og hvilken fart du oppnår!  litt vanskelig å se på bildet men ser ut som den henger for langt ned! skroget ser ut som det har veldig liten bunnvinkel og ikke direkte fartsskrog!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Hvis du kun får båten opp i 12-13 knop høres det ut som om du trenger en vesentlig større motor. Trimming av den du har vil ikke få deg i mål. 

 

Du spør hva som kan være ulemper ved trimming. I ditt tilfelle virker det som om motoren er så undermotorisert for båten, at du ved trimming risikerer å kjøre den i filler. Så i stedet for å trimme foreslår jeg heller at du selger den mens den ennå virker, og heller kjøper en som er stor nok for båten. 

Link to post
Share on other sites

henger dette fast i båten eller er det bare satt opp som et støtte? 

 

Ellers, om propellen din er beregnet på en mye mindre og lettere båt så vil motoren slite med å få båten i plan.  Hvor lang er båten?   

image.png.e9d87670a0277d9b8b025b15176dedb6.png

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Eika skrev 5 minutter siden:

Er det samme båt som på de andre bildene ? Se hvordan bunnstoffet ser ut, forskjellige høyder på vannlinja vs bunn, hvor er bunnproppen og knopmåleren ? Jeg trur det kan være bilder av forskjellige båter 

 

Eg lurar på der same. Er bilete henta frå nettet? Biletet som er merka 4/7 synest å vera av ein seglbåt. 

 

Nummereringa liknar på måten bilete er nummerert på finn.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...