Terje Startet 23.Juni.2003 Link til dette innlegget Startet 23.Juni.2003 Her en TD 70B, med induktiv giver for turteller, er der noen som hvet hvor mange pulser denne gir pr. omdregning. Denne skal knytes opp mot et VDO instrument, der du må sette puls for og få den rette vissning. Sitér dette innlegget Terje Nidelv 300 sport Volvo penta D6 Link to post
Tine IV Svart 31.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2003 Hvorfor i funker ikke turtelleren i båten min.Har nå prøvd et par stykker (turtellere) men det er jo itno liv i noen av dem.Veit jeg har spurt før , men virker ikke mye fordet da. Har 3 ledninger til den en + en - minus og en + fra dynamo .Det er strøm fra + og fra den fra dynamo,da lurer jeg.Hvorfor funger ikke turteller'n ? Som sagt har jeg prøvd flere innstrumenter nå men... Hilsen TINE II PS som min far sa "det finnes ikke dumme spørsmål" osv.... kansje derfor,hihi.Neida Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Tine IV Svart 1.November.2003 Link til dette innlegget Svart 1.November.2003 Har en diesel motor og turteller er kobbla til dynamo.Den gammle turteller'n stoppa plutselig og fungere og virka litt igjen før den døde helt.Har ikke bytta eller gjort noen ting ,borsett fra og bytte innstrumetet.Så ledninger og dette skal da være riktig da ikkeno er blitt byttet eller forandra på.Når det gjelder type turteller,husker jeg ikke den første jeg prøvde,men den som sto i og den siste jeg prøvde er et VDO innstrument. Til saken hører det vel med at dynamoen er nyoverhalt og lader som bare f... :) Hilsen TINE II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Tine IV Svart 1.November.2003 Link til dette innlegget Svart 1.November.2003 Kødder nå ? Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Tine IV Svart 1.November.2003 Link til dette innlegget Svart 1.November.2003 Kødder nå ? Spør om det for at KAT svarte her og jeg svarte han ,derfor dette svarte (kødder nå) Uffameg er HALLOWEEN men Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
BK Svart 1.November.2003 Link til dette innlegget Svart 1.November.2003 Ledningen til dynamoen skal ikke til + men til "Com" på dynamoen Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 1.November.2003 Link til dette innlegget Svart 1.November.2003 Ledningen til dynamoen skal ikke til + men til "Com" på dynamoen Kansje litt klossete forklart av meg ,men.Turteller som sto i båten døde,har prøvd og bytte et par ganger men har ikke fått liv i noen av dem .Alle ledninger er der som dem altid har vert , ingenting er forandret på kun byttet innstrumentet . Når motor går , så er det strøm på den ledningen fra dynamo . Kan vel ikke ha prøvd 2 stk innstument som er kaputt ? Begynner snart og lure på det ja. Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
BK Svart 1.November.2003 Link til dette innlegget Svart 1.November.2003 Da ville jeg sjekket om det kommer frekvens fra dynamoen, er ikke helt sikker på om dette hentes ut fra komentatoren (magnetiseringstrømmen) eller AC strømmen på feltet, men siden du har prøvd foskjellige instr så er det enten for dårlig gjord / + / eller sence signal Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 2.November.2003 Link til dette innlegget Svart 2.November.2003 Dersom du har turteller for dynamodrift så skal denne tilkobles dynamoens W-uttak. W-uttaket sender ut vekselstrøm. Turtelleren måler frekvensen på denne og viser det som turtall. Sitér dette innlegget Link to post
Lars-Inge Svart 2.November.2003 Link til dette innlegget Svart 2.November.2003 I og med at du sier du får strøm på ledningen fra dynamoen gjetter jeg på at du har prøvd med feil type turteller. VDO har et utrolig antall ulike modeller og du må bruke en som er beregnet for dynamo. Kabelen som kommer fra dynamoen skal vel ha noe slikt som ca. 1/2 ladespenning hvis jeg ikke husker feil, sjekk dette. Med en ladespenning på eks. 13 volt skal det være ca. 6,5 inn til turtelleren... - spenningstapet. mvh Lars-Inge Sitér dette innlegget mvh Lars-Inge Link to post
TMe Svart 2.November.2003 Link til dette innlegget Svart 2.November.2003 Jeg må få presisere at W-uttaket på dynamoen leverer vekselstrøm. For å teste må multimeteret settes på AC-volt. Du må dog først forvisse deg om at du virkelig har dynamodrevet turteller. Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 2.November.2003 Link til dette innlegget Svart 2.November.2003 Jeg må få presisere at W-uttaket på dynamoen leverer vekselstrøm. For å teste må multimeteret settes på AC-volt. Du må dog først forvisse deg om at du virkelig har dynamodrevet turteller. Jeg har dynamoturteller ,jeg har strøm på di ledningane som satt på den gammle turteller (når motor går) Så ut som dem turtellerane som jeg prøvde var til dynamoen,ar et + uttak et minus - uttak og et w uttak,den ene lånte jeg i en butikk her i byen.Kommer en ny turteller i posten om et par dager , kansje den funker hvis lykken står meg bi,på tide med litt flax og Og det med og måle spenningen på ledningen var jo så enkelt at det var genialt ,har bare brukt prøvelampe,lyser da i vertfall. Men kan være galt med div andre ting som gjør det ikke funker.Ikke det flottaste el-systemet jeg har sett nei,men må jo prøve og ta litt av gangen . skal si i fra om resultatet når den nye annkommer og montert TINE II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
jonna Svart 28.April.2004 Link til dette innlegget Svart 28.April.2004 Noen som har noen gode tips for type og inst. av turteller på min strøkne Marna MB10A, (Bensin, 2 syl og dynastarter). Har vurdert sykkelcomputer m/magnet, men det blir liksom litt "småharry". Ønsker helst et VDO med analogt instrumnet. How?? Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 28.April.2004 Link til dette innlegget Svart 28.April.2004 Velkommen til baatplassen Hvis du leter i kategoriene så finner du flere tråder som allerede heter 'turteller' og som delvis omhandler det samme spørsmål - hvis jeg husker rett. Link til kategoriene finnes øverst på siden. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 28.April.2004 Link til dette innlegget Svart 28.April.2004 Velkommen! Dette må vel være Dillas favoritt-dubbeditt, prøv et søk på tinytach Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 29.April.2004 Link til dette innlegget Svart 29.April.2004 Velkommen til baatplassen, Jonna! Dette må vel være Dillas favoritt-dubbeditt, prøv et søk på tinytach Erfaringer med Tiny Tach turteller? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.