Jump to content

Merkbare forskjeller mellom Raymarine Axiom Pro og Axiom 2 Pro?


cruiser

Recommended Posts

Jeg kjøpte 9+ varianten. Var veldig i tvil på om det var verdt det, men har fått høre fra flere hold at den gamle gikk ut av produksjon for lenge siden, og de som selges nå, er kun restpartier som noen fortsatt har på lager. Det er mange år sien jeg drev med maritim elektronikk, men må si jeg ble skuffet over denne. Synes byggekvaliteten virket dårlig sammenliknet med de eldre c og e-serie, og har opplevd flere ganger at den henger seg opp og er generelt treg å bruke sammenliknet med en tablet. Kjøpte også en RV300 giver. Synes ikke den heller imponerer på noen måte sammenliknet med langt rimligere ekkolodd vi monterte når jeg drev med dette for 15 år siden. Jeg har også orca sitt system og skal montere dette ferdig ila vinteren og integrere alle data, så får vi se hvordan det blir. Jeg er i tvil på om det var verdt investeringen, men har bare brukt det noen helger foreløpig og ikke rukket å bli ordentlig kjent med systemet. Har også installert ny autopilot fra raymarine, men ikke rukket å prøvekjøre enda.   

Link to post
Share on other sites

Kaftein ØL skrev for 15 timer siden:

Jeg kjøpte 9+ varianten. Var veldig i tvil på om det var verdt det, men har fått høre fra flere hold at den gamle gikk ut av produksjon for lenge siden, og de som selges nå, er kun restpartier som noen fortsatt har på lager. 

 

 

Hvor i alle dager har du dette i fra?

Stemmer nok ikke helt det.

 

+ modellen har litt bedre lysstyrke, litt raskere, og bedre respons på touch skjermen.
 

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Link to post
Share on other sites

Benji skrev On 28.1.2024 at 15.51:

 

 

Hvor i alle dager har du dette i fra?

Stemmer nok ikke helt det.

 

+ modellen har litt bedre lysstyrke, litt raskere, og bedre respons på touch skjermen.
 

Det er kjørt en rekke kampanjer på den gamle modellen. Forhandlere som ikke har den på lager, får den ikke lengre fra Raymarine fikk jeg beskjed om hos flere forhandlere når jeg sjekket i høst. Jeg har fått høre fra flere innad i bransjen (og er i bransjen selv) at de gamle modellene som fortsatt er i salgs er gamle modeller som ligger på lager rundtomkring. Fremtidige oppgraderinger og utstyr vil være tilpasset den nye modellen, så jeg tvilte meg frem til at jeg kjøpte den oppgraderte versjonen når jeg først skulle oppgradere. Men som sagt, den henger seg stadig opp og finner på mye rart, selv med siste programvare. En av de dyreste investeringene denne sesongen som jeg foreløpig ikke er overbevist om, men jeg skal ha meg noen flere turer før jeg konkluderer...  

Link to post
Share on other sites

At disse Axiom henger seg opp å kødder til sjøl med nyeste software, skal jeg være helt enige i. Min slår seg jevnt å trøtt av og på helt uten varsel. Restart i tide å utide uten varsel. Å som sagt helt håpløs service via UK.

 

Hos meg blir den kun brukt som ren radar skjerm fremover, frem til Radar/plotter blir byttet til noe gra Garmin neste vinter.

Orca fikser alt med navigasjon/ruteplan/autopilot++

 

Skal aldri ha noe fra Raymarine ombord igjen når dette går ut. Samme hva de måtte komme opp med.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Kaftein ØL skrev for 11 timer siden:

Det er kjørt en rekke kampanjer på den gamle modellen. Forhandlere som ikke har den på lager, får den ikke lengre fra Raymarine fikk jeg beskjed om hos flere forhandlere når jeg sjekket i høst. Jeg har fått høre fra flere innad i bransjen (og er i bransjen selv) at de gamle modellene som fortsatt er i salgs er gamle modeller som ligger på lager rundtomkring. Fremtidige oppgraderinger og utstyr vil være tilpasset den nye modellen, så jeg tvilte meg frem til at jeg kjøpte den oppgraderte versjonen når jeg først skulle oppgradere. Men som sagt, den henger seg stadig opp og finner på mye rart, selv med siste programvare. En av de dyreste investeringene denne sesongen som jeg foreløpig ikke er overbevist om, men jeg skal ha meg noen flere turer før jeg konkluderer...  

Fikk mange av vanlig Axiom inn på lager for ikke lenge siden, i år,  så utgående, nja.

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...