Bollinoos Startet 23.Januar Del på Facebook Startet 23.Januar Har hatt en Plancraft sabre 17 i noen år nå. Denne sommeren 2024 skal jeg putte på en 2023 mercury 60hk og lurer på hvordan farten blir og hvordan den oppfører seg i vannet. Sitér dette innlegget Link to post
Bollinoos Svart 23.Januar Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Januar Her er litt info om båten: Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 24.Januar Del på Facebook Svart 24.Januar Ser artikkelen antyder 34 knop på topp med 50hk, jeg tenker at du antakelig havner borti der med 60hk (båtene gikk gjerne bedre før gpsen ble oppfunnet ) Ca 20 kg mer vekt i hekken med 4T , tror det skal gå greit mtp oppførsel. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Bollinoos Svart 24.Januar Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Januar Takk for svar, Før testet jeg gps fart mot trykk fart på båten og ser en liten forskjell. Sann måle knop på båt uten gps gir et par jukseknop. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 24.Januar Del på Facebook Svart 24.Januar hva slags motor hadde du før og hva fikk du? Ser forresten at nyere trykklogger kan være ganske nøyaktige , den på min Yamaha F115 viser oftest mindre enn 1 knop forskjell fra GPSen Tøff båt forresten, jeg har det bladet der og var ikke helt fritt or at jeg hadde lyst på en sånn Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Boatmad Svart 24.Januar Del på Facebook Svart 24.Januar 60 hk er nok av det minste som bør brukes. Båt typen brukes ofte med 85 hk+. Ca 30 knop blir vel muligt. Det er en fin og ok båt. Plancraft har produsert masse bra båter. Plancraft var om jeg husker rett den første som bygget Revenger 25sc og så flyttet formen videre. En sports cruiser. hvilken motor har vert brukt før på båten ? Legger in bilde av Plancraft/Revenger 25sc. Sitér dette innlegget Link to post
Bollinoos Svart 25.Januar Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Januar Båten er fra 1987 og trykk måleren tror jeg er like gammel, motoren var en gammel 90 hk mariner fra 2006 tror jeg. Var litt problemer med den motoren så vet ikke hva top hastighet den kunne vært da. Trykk måleren sa ca 38-39, mens gps på mobilen sa ca 36,5 knop. Den gikk fortere, men når jeg målte hadde motoren fått mer problemer. Sitér dette innlegget Link to post
Bollinoos Svart 25.Januar Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Januar Sitér dette innlegget Link to post
Bollinoos Svart 30.April Emnestarter Del på Facebook Svart 30.April Nå har jeg sjøsatt, og la meg komme med en liten oppdatering til nå. Jeg har klart 38 knop på Simrad gps med 60hk. Dette var bedre enn jeg trodde! Sitér dette innlegget Link to post
Bollinoos Svart 24.Mai Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai Fikk 37,7 på helt stille vann. Så når det kommer litt medvind så skal jeg få 38+ Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 25.Mai Del på Facebook Svart 25.Mai Hvilket turtall hadde du på motor da? kan jo være litt å hente med justering/bytte av propell også. Kan være du hadde for høyt turtall, for det står «Stopp Tur» med store bokstaver midt på skjermen 😂 Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.