Jump to content

Plancraft sabre 17, sjøegenskaper og fart!

Bollinoos

Recommended Posts

Ser artikkelen antyder 34 knop på topp med 50hk, jeg tenker at du antakelig havner borti der med 60hk

(båtene gikk gjerne bedre før gpsen ble oppfunnet :giggle: ) 

Ca 20 kg mer vekt i hekken med 4T , tror det skal gå greit mtp oppførsel.    

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

hva slags motor hadde du før og hva fikk du?   

Ser forresten at nyere trykklogger kan være ganske nøyaktige , den på min Yamaha F115 viser oftest mindre enn 1 knop forskjell fra GPSen 

Tøff båt forresten, jeg har det bladet der og var ikke helt fritt or at jeg hadde lyst på en sånn :cool:

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

60 hk er nok av det minste som bør brukes. Båt typen brukes ofte med 85 hk+. Ca 30 knop blir vel muligt. Det er en fin og ok båt. Plancraft har produsert masse bra båter. Plancraft var om jeg husker rett den første som bygget Revenger 25sc og så flyttet formen videre. En sports cruiser.

hvilken motor har vert brukt før på båten ? Legger in bilde av Plancraft/Revenger 25sc.

IMG_2743.jpeg

Båten er fra 1987 og trykk måleren tror jeg er like gammel, motoren var en gammel 90 hk mariner fra 2006 tror jeg. Var litt problemer med den motoren så vet ikke hva top hastighet den kunne vært da. Trykk måleren sa ca 38-39, mens gps på mobilen sa ca 36,5 knop. Den gikk fortere, men når jeg målte hadde motoren fått mer problemer.

• 3 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...