Jump to content

Toalettrom i mindre båt!


KC-

Recommended Posts

Far min kjøpte en Finmaster pilot 7. Kjørte den selv litt over 100 timer. Må si det er noe av de værre båtene eg har hatt æren av å bruke. 150 hk yamaha, fint opp i plan etc, men den var så lett, att hver eneste bølge var noe drit, vind som vi på vestlandet har en del av var noe den ikke taklet, hadde ett par opplevelser i dårlig vær der den la seg så mye over på sida att propellen pisket luft. Mistet helt smaken på båtlivet med den der. Og når ikke eg eller far min orket å bruke den noe mer ble den solgt. Må si Wikinge 28 er ti hakk opp, alle føler seg trygge og måker gjennom alt som hetter sjø. Toalettrommet er mer en stort nokk for en godt voksen mann. Drivstoff forbruket er 1/3 og forden fra 1982 er faktisk mer lett start enn yamahaen. Selv synes eg påhengs passer best på liten båt. Har en 90 talls Askeladden 455 med en 22 modell Mercury 50 hk til fiske etc 😊👍

Uansett lykke til i jakten! 

Link to post
Share on other sites

Alt kan bli større og bedre. Men små båter har også sine fordeler.

Det er stor forskjell på skipsplast 550ht og wiking 28.

Finn noe i mellom, med praktiske løsninger.

Synes ikke størrelsen på dassen bør være den avgjørende faktoren for valg av båt.

Et privat avlukke kan anordes med forheng, vifte og musikkanlegg.

Er vi på tur, så er vi på tur. Ingen er fisefine da.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...