Jump to content

Volvo penta md2020 - null kjølevann ut eksos


e s

Recommended Posts

21 minutes ago, index said:

 

Ja jøss, det blir jo veldig bra!

Beklager hvis det ble litt spisst.

Jeg lærte det av en gammel polsk båt mekaniker. Han sa alltid. "Skal du gjøre det, kan du like gjerne gjøre det ordentlig!"

Jeg var vel 10-11 år gammel, da jeg så han plane toppen på en B16 på samme måten.

Måle med rettholt og lys på baksiden.

Så hvordan han behandlet verktøyet etterpå.

Rengjort, oljet og lagt i Canvas poser i eget skap. Jeg var mektig imponert.

Han sa også alltid. "Det er det indre som teller, ikke hvor pyntet det er utenpå."

Så gliste han, tente på røyken og sa. "Uansett hvor mye vi pynter på den båten, er den fortsatt en dårlig båt"

 

Beklager, det er ikke meningen å kuppe tråden.

Link to post
Share on other sites

pappa_wolf skrev 1 time siden:

Beklager hvis det ble litt spisst.

Jeg lærte det av en gammel polsk båt mekaniker. Han sa alltid. "Skal du gjøre det, kan du like gjerne gjøre det ordentlig!"

 

Joda, jeg forstår det. Men messing er et mykt materiale, og det viktige her er å få det flatt. Neste gang du tar av lokket så vi du uansett se slitespor fra impelleren. Sånn er det. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
Code0 skrev On 20.2.2024 at 13.33:

Jeg har byttet lokk til et med plass til en silikonskive innvendig som tetter mot impelleren, og roterer sammen med denne. Da skal den tåle litt tørrkjøling. Og den har ‘finger-skruer’, så det er enkelt å skru av / bytte impeller i sjøen.

og her er bilder: 

image.png.c951db9dfe7b59bf63a26fca939e3dd7.png

 

image.png.1ad087130d11f0c007c87d8d2d642e63.png

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...