Jump to content

Polering av båt?


Fritjof135

Recommended Posts

Hei, har prøvd en gang før å klarne opp rødfargen på min askeladden 16. Den gangen brukte jeg en slags krem som hjalp litt, men etter en stund gikk den tilbake til sånn den var før... Lurer på om det kan være smartere å polere, eller om det i det hele tatt er mulig?
Om den kan poleres, er det noen tips om produkter jeg bør bruke? :)IMG_3150.JPG.7717656d2b51a9c1013903e04f66e3de.JPGIMG_3148.JPG.f626306779001662506e40193f60501a.JPG

Link to post
Share on other sites

Fritjof135 skrev 20 minutter siden:

Hei, har prøvd en gang før å klarne opp rødfargen på min askeladden 16. Den gangen brukte jeg en slags krem som hjalp litt, men etter en stund gikk den tilbake til sånn den var før... Lurer på om det kan være smartere å polere, eller om det i det hele tatt er mulig?
Om den kan poleres, er det noen tips om produkter jeg bør bruke? :)IMG_3150.JPG.7717656d2b51a9c1013903e04f66e3de.JPGIMG_3148.JPG.f626306779001662506e40193f60501a.JPG

Jeg har polert flere båter og brukt ulike midler. Min erfaring er at man MÅ legge voks etter polering for å få det til å holde.

Link to post
Share on other sites

Perfekt jobb for en roterende maskin, saueullpads og mirka polarshine 45, så polarshine 15 vask båten med høytrykkspyler og la den tørke skikkeligt, legg på fussocoat som er en meget god voks, vask med en mild såpe iløpet av sommeren, de neste årene er det bare en kjapp polering også ett skikkeligt lag med fussocoat igjen så holder den seg i mange år 

 

Denne er din beste venn på dekket og rundt vinduer osv 

https://www.staypro.no/maskiner-verktoy/batteridrevne-verktoy/poleringsmaskiner/milwaukee-m12-bps-421x-polerings-og-slipemaskin-med-batteri-og-lader-ja12115-1?channable=00a9f2736b75004a4131323131352d3150&VAT=1&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA5fetBhC9ARIsAP1UMgGbLtnuEEYA4SjxqaZKlS3lGGcQtS0bIxIx7NQaTwMXySdwTIpETcEaAjYjEALw_wcB

Link to post
Share on other sites

18 hours ago, Eika said:

Perfekt jobb for en roterende maskin, saueullpads og mirka polarshine 45, så polarshine 15 vask båten med høytrykkspyler og la den tørke skikkeligt, legg på fussocoat som er en meget god voks, vask med en mild såpe iløpet av sommeren, de neste årene er det bare en kjapp polering også ett skikkeligt lag med fussocoat igjen så holder den seg i mange år 

 

Denne er din beste venn på dekket og rundt vinduer osv 

https://www.staypro.no/maskiner-verktoy/batteridrevne-verktoy/poleringsmaskiner/milwaukee-m12-bps-421x-polerings-og-slipemaskin-med-batteri-og-lader-ja12115-1?channable=00a9f2736b75004a4131323131352d3150&VAT=1&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA5fetBhC9ARIsAP1UMgGbLtnuEEYA4SjxqaZKlS3lGGcQtS0bIxIx7NQaTwMXySdwTIpETcEaAjYjEALw_wcB

Perfekt og perfekt! har hatt en nyere sånn med hvit gelcoat. det er et helvete å polere med maskin på overbygget der for det er så trangt for padden og masse knotter for kalesje og beslag! falser og kroker uten noen store flater!  Rødt er jo det værste og da det falmer veldig lett!  men cluet er som nevnt over, etter rubbing og polering må det legges på beskyttende voks for å bevar det. Om den vaskes bør man helst bruke shampo som ikke tr knekken på poleringa

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Mindre maskin eller detailer maskin på batteridrift kan være en bra løsning på sånne overbygg! Jeg brukte lengre tid på overbygget enn skroget da jeg jobbet med den båten!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

-morten- skrev for 3 timer siden:

det er et helvete å polere med maskin på overbygget der for det er så trangt for padden og masse knotter for kalesje og beslag! falser og kroker uten noen store flater!

Da må du ha utstyret i orden....Denne har små puter og forlenger stang slik at man kommer til

https://www.mekonomen.no/poleringsmaskin-shinemate-14360938


Mekonomen legger ned butikkene sine så har man båt og bor i nærheten av de 3 butikkene som har den på lager så gjør man ett kupp med -70%,

Den er virkelig verdt prisen sin selv til full pris 
For egen del endte jeg opp med 4 store pappesker med hovedsaklig båt og bilpleie pluss en Ava P70

Link to post
Share on other sites

Den Milwaukee maskinen som Eika anbefaler har jo 76mm pad som standard. Kan også kjøpe enda mindre pad til disse for bruk på trange steder. Maskinen er overraskende effektiv og med et par 6,0Ah batterier kan en holde på lenge. Har denne selv ,forøvrig mye fint verktøy i M12 serien .

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...