Jump to content

Søker informasjon om VP110S drev


Kalle Navnsen

Recommended Posts

Spørsmål 1.

Vet noen om hvor mye effekt en kan belaste et Volvo Penta 110 seildrev med om en eksempel setter på en fast 16" propell med 13" stigning, da med tilpasset boss?

 

Spørsmål 2.

Er det 130S drevet som erstattet 110S drevet, og 150S drevet erstattet 130S drevet, eller er jeg helt på blåmyra der?

 

Spørsmål 3.

Er betegnelsen MS15A og MS25A girgassedelen til overnevnte drev?

 

Spørsmål 4.

Hvilke utvekslingssalternativ finnes på drevene, eller er det i girkassen utvekslingen sitter og at alle drevene med samme utveksling?

 

Som Dere forstår har jeg begrenset kunnskap om dette, og klarer ikke å finne informasjon dette på sidene til Volvo Penta annet en på komplette motorer med gir og drev og da er det mest om motorene, og ikke så mye om drevet og giret.

Link to post
Share on other sites

Ikke mitt spesialfelt men her er litt svar,no 1 hopper jeg over 2 du har rett. 3 gearkasse er til Aksel ikke drev.4  110 s har utveksling og koblinger på toppen av drev sammen utveksling på alle  direkte inn på motor med en gummi medbringer.finner jeg tegninger på drev legger jeg de ut .

Link to post
Share on other sites

100-110s-120-130-150s er rekkefølgen. 

110s kommer med 2 utvekslinger. 1.66:1 er vanlig på md6/7, noen er levert med 2.15:1 md5 brukte den versjonen. skillet går ved ett serienummer, mener over P/Z 1118000 ca er 2.15:1 og under er 1.66:

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...