Jump to content

Frakting av 31 fots båt fra Kristiansund til Stavanger


Kåiem

Recommended Posts

15 hours ago, husky dane 85 said:

Kasko dekker slik frakt

Er du sikker på det? Jeg fikk beskjed av rederiet at jeg måtte ha Transportforsikkring!  De fraskriver seg vel alt ansvar

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

husky dane 85 skrev for 16 timer siden:

Kasko dekker slik frakt

Vet du dette? Kasko dekket ikke slik frakt på de kaskoforsikringene jeg sjekket opp, bl.a Storebrand, Fender og DnB. Som svart over så måtte jeg også tegne separat transportforsikring. Godt mulig noen dekker det, men av de jeg sjekket ut gjorde det ikke det, så det er i så fall viktig å dobbeltsjekke i forsikringsvilkårene. Transportsselskapets forsikring dekket i mitt tilfelle heller ikke båten. 

Goodspeed

GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370

Link to post
Share on other sites

9 minutes ago, husky dane 85 said:

Ja ifølge mi forsikring så,spurde direkte om dette med den lokale representanten for selskapet og han bekrefta dette,men no er båten levert og alt er ok så dette bekymrar meg ikkje

Kan hende det er ulikt praksis. Ulvan frakter 800 fritidsbåter i året så jeg velger å følge deres råd.. billig i forhold til om båten hadde falt ut av krana og knustes og jeg hadde stått der uten dekning!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

husky dane 85 skrev 28 minutter siden:

Ja ifølge mi forsikring så,spurde direkte om dette med den lokale representanten for selskapet og han bekrefta dette,men no er båten levert og alt er ok så dette bekymrar meg ikkje

Da er det nok ulike vilkår rundt om. For din del er det jo gjennomført og vel blåst.  Var mest trådstarter jeg tenkte på at måtte sjekke vilkårene slik at han ikke løper risiko i den grad hans forsikring ikke dekker dette. :)

Goodspeed

GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370

Link to post
Share on other sites

10 hours ago, husky dane 85 said:

Mottak av båt ved kai er noko enklare enn i leia,du slepp å engasjera nokon til å hjelpa deg,

Da blir det nok en god del dyrere

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...