Jump to content

Nøttetre imitasjon plate til instrumentbord - noen som har noe liggende?


Hekri

Recommended Posts

Jeg skal endre/skifte ut elektronikk og instrumenter, og leter etter plate jeg kan kappe til, pluss litt ekstra plate (100 x 50 cm er nok).

 

Fant denne gamle tråden her fra 2007 som tar opp samme spørsmålet, uten det svaret jeg leter etter. Linkene i tråden funker ihvertfall ikke. 

https://baatplassen.no/i/topic/27535-nøttetre-imitasjon/

 

La ut spørsmålet på FB i dag, der løsningen ble folie, som er litt "jalla" og langt i fra likt de andre instrumentpanelene. 

Kanskje bedre sjans her "hjemme" på BP.

Her er et dårlig bilde av plata med instrumenter. Skal fjerne NavTex og Geonav, og vil ikke ha høl i "dashen". 

Plata er gammal engelsk 1/2 tom kryssfinér som er pålimt et tynnere skikt med nøttetre? look-alike-plastic??

 

Noen som har noe liggende, eller kjenner noen som kjenner noen - bortsett fra Princess i England ? 

 

Instrumentpanelbak.jpg.098fdf4c980ff70ede0f95b450a55fbe.jpg

 

 

vreinstrumentpanel.jpg.94c561f398a5525e72230fe65c4224e7.jpg

Norwegian Homefleet - Ships starting with C    Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt....  men har gjort mye annet også...

Link to post
Share on other sites

Jeg har ved et par anledninger fått laget nye instrumentbord hos Retronic AS på Spillum. Send en nøyaktig mal og du får et nytt tilbake med ferdige hull til instrumenter, brytere, m.m. og i ønsket valør. Mye å velge i med tanke på farge, finish, imitert treverk, osv.

Retronic leverer blant annet til båtprodusenter, så dette blir som nytt. Koster litt, men resultatet er helprofft.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...