Jump to content

Tlf Dokkingstasjon / holder / hylle etc - Hva har du på ditt dashbord?


Wannaz

Recommended Posts

Har kjøpt ny plotter som skal erstatte div instrumenter og skal bygge om dashbordet. I den anledning ønsker jeg lage en dedikert ladeplass/lokasjon for mob tlf. 

 

Jeg har tenkt på følgende: Innbygget hylle/boks med eller uten lokk, forsenke dokkingstasjon (trådløs/kablet lading), utenpåliggende mobil holder. 
 

Hva har dere for  løsning på dette, eventuelt hva ville du ønsket du hadde? 

Link to post
Share on other sites

Jeg har brukt min Dremel, og utvidet min koppholder, slik at jeg bare kan sette telefonen ned i den. Og jeg har boret et hull i bunnen til ladekabelen. Og USB uttak ved siden av førestolen.
Har dobbelt uttak i lugaren, og dobbelt uttak ved solsengen.

Har 3 barn, pluss nabobarna som alle er med ute, og gjerne fiske.
Vi voksne slapper av. og tar bilder

Link to post
Share on other sites

Hvordan er det med induksjonslading i forhold til kompasset?
 

Kunne tenkt meg slik lading selv, veldig greit å kunne legge mobilen fra seg og slippe styre med kablet lading. Om man i tillegg har vanntett mobildeksel slipper man å åpne dette for ladekabelen, noe som også hadde vært en fordel.

Link to post
Share on other sites

Hakkannen skrev for 8 timer siden:

Kunne tenkt meg slik lading selv, veldig greit å kunne legge mobilen fra seg og slippe styre med kablet lading.

Tja er man av typen som ikke må fikle med tlf hele tiden kan man jo leve med att mobilen må ligge på ladeplaten i timesvis for i bli full ladet.
Skal ikke si att det ikke går å få tak i ladeplate med litt fart i men hvis det finnes vet jeg om to forskjellige bilfabrikanter som burde få vite om det.

Link to post
Share on other sites

pipe skrev 17 minutter siden:

Skal ikke si att det ikke går å få tak i ladeplate med litt fart i men hvis det finnes vet jeg om to forskjellige bilfabrikanter som burde få vite om det.


Har heldigvis som regel god tid på sjøen, og telefonen kan godt bli liggende i timesvis hvis jeg bare har annet å finne på😊

Link to post
Share on other sites

Wannaz skrev for 23 timer siden:

Hva har dere for  løsning på dette, eventuelt hva ville du ønsket du hadde? 

 

Har USB-uttak på dashbordet, og setter telefonen i en kikkertholder på siden av dashbordet. Enkelt og greit.

Når det gjelder ønsker, så ønsker jeg å ha så lite ekstra mikk-makk som mulig.

Er ikke akkurat noe telefonfantom. Bruker telefonen til samtaler og SMS, så det er ikke ofte den må lades.

Link to post
Share on other sites

Har heldigvis en god del USB punkter rundt om i båten og synes mitt dasjbordoppsett er veldig ryddig! Har en fin lomme ved førerplassen mobilen kan ligge eller på en antisklimatte bak plotteren mot ruta! Greit å ikke ha all verdens ledninger og stæsj dom kan løsne eller forflytte seg når det blir sjøgang!

IMG_7285.jpeg

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Her var det veldig mange gode tilbakemeldinger. Det aller viktigste er oppbevaring og ikke nødvendigvis trådløs lading, men det er selvsagt positivt med mindre kabler rundt omkring. ROKK Wireless Cove treffer veldig på begge deler. 

 

Jeg har dessverre ikke et stort dashbord hvor jeg kan ha en antisklimatte å legge tlf på med ladekabel så det må nesten bli en innebygget hylle/oppbevaringsrom av et eller annet slag. Om det hadde fantes noe i samme material som disse koppholderne men i avlang form hadde nok det vært det rimeligste alternativet og et godt alternativ. Men igjen, ROKK Wireless Cove gir jo et veldig pent og ryddig dashbord :smiley:

Link to post
Share on other sites

Wannaz skrev for 2 timer siden:

Her var det veldig mange gode tilbakemeldinger. Det aller viktigste er oppbevaring og ikke nødvendigvis trådløs lading, men det er selvsagt positivt med mindre kabler rundt omkring. ROKK Wireless Cove treffer veldig på begge deler. 

 

Jeg har dessverre ikke et stort dashbord hvor jeg kan ha en antisklimatte å legge tlf på med ladekabel så det må nesten bli en innebygget hylle/oppbevaringsrom av et eller annet slag. Om det hadde fantes noe i samme material som disse koppholderne men i avlang form hadde nok det vært det rimeligste alternativet og et godt alternativ. Men igjen, ROKK Wireless Cove gir jo et veldig pent og ryddig dashbord :smiley:

Om du har lite plass, kan ROKK Wireless Nest være et alternativ. Forskjellen på den og Cove er at telefonen plasseres hhv på langs eller på tvers.

Link to post
Share on other sites

Wannaz skrev for 2 timer siden:

hylle/oppbevaringsrom av et eller annet slag. Om det hadde fantes noe i samme material som disse koppholderne men i avlang form hadde nok det vært det rimeligste alternativet og et godt alternativ.

Mulig noe som denne?(kikkertholder)

image.png.67773134d89d2bd497510771ca7b93cb.png

Har mitt konsoll og 2 stabil 12V kontakter,  USB, sigutak  og to USB  12.2V viser 0,4 V for lite de er koplet opp

til  A og B banken som lever levert sitt liv.

image.png.d046878dd912004ef284e1b3576227ac.png

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

HiWard skrev for 4 timer siden:

Om du har lite plass, kan ROKK Wireless Nest være et alternativ. Forskjellen på den og Cove er at telefonen plasseres hhv på langs eller på tvers.

Ser nå at alle disse ROKK bruker Qi for trådløs lading, da må jeg ha en iphone som er 3år gammel eller eldre - det var jo dumt da disse så veldig praktiske ut! 
 

jeg tror nok da at jeg skal prøve finne en mobil holder ala denne som jeg kan feste med kraftig borrelås - Så kan en hive opp appen «Båtfart» siden det er en del nye fartsgrenser (på sørlandet) som visstnok ikke er oppdatert med skilt endaIMG_1270.jpeg.87d198f9010415025c3affb0303e610d.jpeg

IMG_1269.jpeg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...