JRK Startet 11.Februar.2024 Link til dette innlegget Startet 11.Februar.2024 Sliter litt med skrift, tall og symbolstørrelse på Axiom 7 og 12, grunnet svekket syn Dette har ikke vært noe problem med C120. De moderne kartene har rett og slett mindre skrift eller så er det selve plotterne som er problemet Om jeg går inn i avansert menyen på Lighthouse så kan jeg endre størrelse men ikke nok. På Navionics finner jeg ingen muligheter til å justere opp skrift eller symboler. Noen som har samme problem og funnet en løsning? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 11.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2024 Jeg vil tro at en kartlupe holdt inntil skjermen vil hjelpe godt. Ikke superpraktisk men bør fungere. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 11.Februar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2024 Det anvender jeg både på kartplotter og PC når giroen skal betales ;) ,men hadde håpet og slippe det. I profesjonell navigasjon er det faktisk en standard for skriftstørrelse i forhold til avstand til skjermer, og her har jeg ikke problemer, så her har Raymarine noe å lære Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 12.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2024 Lazyjack skrev On 11.2.2024 at 12.58: Jeg vil tro at en kartlupe holdt inntil skjermen vil hjelpe godt. Ikke superpraktisk men bør fungere. Følgende er heller ikke en god løsning for OP, men jeg vil minne om lupe-funksjonen på iPhone. Når den er enablet, så får man lupe med å trippel-klikke på høyre knapp. Brukes oftere og oftere her.. Sitér dette innlegget Link to post
msmoraas Svart 13.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2024 https://www.youtube.com/watch?v=xKs2-XJrg20&t=2881s Prøvd å slå på Easy view under lag/layers i instillingene for Navionics-kart? Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 13.Februar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2024 Nå ble jeg glad , Tusen takk Sitér dette innlegget Link to post
Ttopp Svart 15.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2024 Easy viwe er fin bruker den selv når jeg seiler lettere å få oversikt uten å fordype seg for mye i skjermen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.