Jump to content

Vanskelig å lese dybde og se staker på lighthouse og navionic kart på AXIOM


JRK

Recommended Posts

Sliter litt med skrift, tall og symbolstørrelse på Axiom 7 og 12, grunnet svekket syn

Dette har ikke vært noe problem med C120. De moderne kartene har rett og slett mindre skrift eller så er det selve plotterne som er problemet

Om jeg går inn i avansert menyen på Lighthouse så kan jeg endre størrelse men ikke nok. På Navionics finner jeg ingen muligheter til å justere opp skrift eller symboler.

Noen som har samme problem og funnet en løsning?

Link to post
Share on other sites

Det anvender jeg både på kartplotter og PC når giroen skal betales ;) ,men hadde håpet og slippe det. I profesjonell navigasjon er det faktisk en standard for skriftstørrelse i forhold til avstand til skjermer, og her har jeg ikke problemer, så her har Raymarine noe å lære

Link to post
Share on other sites

Lazyjack skrev On 11.2.2024 at 12.58:

Jeg vil tro at en kartlupe holdt inntil skjermen vil hjelpe godt. Ikke superpraktisk men bør fungere. 

Følgende er heller ikke en god løsning for OP, men jeg vil minne om lupe-funksjonen på iPhone. Når den er enablet, så får man lupe med å trippel-klikke på høyre knapp. Brukes oftere og oftere her..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...