Jump to content

Hvor kjøpe powertilt til Yamaha 30 1986?


bananas12

Recommended Posts

ekstern tilt:   

https://www.boatownersworld.com/cmc-pt-35.html

 

Mener å huske man fikk power trim/til både 40 og 50, men kan ikke huske å ha sett 30hk 2takt med PT 

 

subwoofer skrev for 11 timer siden:

Man trenger da ikke Power tilt på så liten motor,

Kan sikkert være kjekt om man har motoren på en liten speedbåt :smiley:

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

ivar skrev for 6 timer siden:

ekstern tilt:   

https://www.boatownersworld.com/cmc-pt-35.html

 

Mener å huske man fikk power trim/til både 40 og 50, men kan ikke huske å ha sett 30hk 2takt med PT 

 

Kan sikkert være kjekt om man har motoren på en liten speedbåt :smiley:


Haha ja har en Bella 450TL og det hadde vært fint med powertrim også uten at det koster en arm og et bein.

 

tror eg mente powetrim, sånn man tilte motoren mens den er i fart

 

Vanskelig å få tak i en annen motor til den og da den krever Kort stamme

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde en Bella 440R, først med 35hk Johnson og deretter Yamaha F40, den båten var helt avhengig av powertrim for å funke greit.   Med batteri+tank+førerplass bakerst og "tørrvekt" på 315 kg var den tung i hekken når den skulle i plan , og trengte også aktiv bruk av trimmen for å få løfta skroget ut av vannet på full fart.   

 

Kjenner ikke 450TL, men den er forhåpentligvis ikke like ømfintlig for trim som 440'en,   men PT kan jo fort gi en mer kjøreglad båt :smiley:

 

bananas12 skrev 1 time siden:

tror eg mente powertrim, sånn man tilte motoren mens den er i fart

Den PT 35 saken funker som powertrim.   Jeg har "storebroren" PT 130, solid sak.    

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Bella 450tl og Bella 440r er vell helt forskjellige båter. Vindskjerm så man sitter framme osv.

 

Båten går jo greit, fort opp på plan osv. litt treig faktisk. (23knop) Men for å få beste fart osv når man e i fart bør man ha powertrim. Muligheten til å trimme ned i bølger og. Når den e tiltet litt ned blir den god og myk i sjøen for størrelsen. Har jo litt V den båten. 
 

IMG_0924.jpeg

IMG_0815.jpeg

Link to post
Share on other sites

subwoofer skrev for 6 timer siden:

Trim eller tilt du egentlig er ute etter? Nada problem å ta tak og vippe opp motoren på den båten, så tilten er jo bare bedagelighet. Powertrim har jo en viss kjekt-å-ha-faktor, men savner du det egentlig?


Ja beklager var PowerTRIM eg mente.

Å vippe opp motoren er ikkje et problem.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...