riskyrasmussen Startet 12.Februar Del på Facebook Startet 12.Februar Landstrømsanlegget skal utvides litt, og tilpasses bruk av inverter og kansje skilletrafo. Det jeg ikke helt finner ut av er hvilken produsent det er på dagens installasjon. Båten er en Finnmaster P8. Sitér dette innlegget Link to post
5nacks Svart 12.Februar Del på Facebook Svart 12.Februar Ser ikke originalt ut spør du meg. Minner meg om en båtnabo som brukte deler fra defa motorvarmesystem for landstrøm. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 12.Februar Del på Facebook Svart 12.Februar 5nacks skrev 37 minutter siden: Ser ikke originalt ut spør du meg. Det var også min tanke. Pluggen kunne minne ganske mye om powerplugg til en VHF eller noe navigasjonsutstyr. Med bakgrunn som elektroingeniør og skipselektriker ville jeg vært betenkt på å bruke denne type plugg for 240V og 10/16Amp i utsatt miljø. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
riskyrasmussen Svart 12.Februar Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Februar Poseidon skrev 22 minutter siden: Det var også min tanke. Pluggen kunne minne ganske mye om powerplugg til en VHF eller noe navigasjonsutstyr. Med bakgrunn som elektroingeniør og skipselektriker ville jeg vært betenkt på å bruke denne type plugg for 240V og 10/16Amp i utsatt miljø. Løsningen er nok original fra fabrikk ja, så vidt jeg vet er den tilsvarende på nye fartøy der også. Skal innrømme at jeg deler din bekymring @Poseidon knyttet til strømtrekk, tverrsnitt og kontaktflater her. Jeg har et nokså bevisst forhold til hvordan jeg belaster dette, selv om det selvsagt ikke frikjenner designet ;) Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 13.Februar Del på Facebook Svart 13.Februar 8 hours ago, riskyrasmussen said: Løsningen er nok original fra fabrikk ja, så vidt jeg vet er den tilsvarende på nye fartøy der også. Skal innrømme at jeg deler din bekymring @Poseidon knyttet til strømtrekk, tverrsnitt og kontaktflater her. Jeg har et nokså bevisst forhold til hvordan jeg belaster dette, selv om det selvsagt ikke frikjenner designet ;) Har du ikke instruksjonsbok? På alle askeladdenbåtene jeg har hatt har det vært med en stor perm med alle fungsjoner og dokumentasjon. Rekner med Finnmaster er seriøst og har dette også. Har sikkelig DEFA anlegg med ryddig sikkringsskap og lader tilkoblet dette Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
riskyrasmussen Svart 2.Mars Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mars -morten- skrev On 13.2.2024 at 7.06: Har du ikke instruksjonsbok? På alle askeladdenbåtene jeg har hatt har det vært med en stor perm med alle fungsjoner og dokumentasjon. Rekner med Finnmaster er seriøst og har dette også. Har sikkelig DEFA anlegg med ryddig sikkringsskap og lader tilkoblet dette Hei! Ingen ting i dokumentasjonen som setter meg på sporet av produsent, eller reservedeler dessverre. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.