Jump to content

Finnmaster P8, hvilket landstrømsopplegg er dette da? (Skal utvide)

riskyrasmussen

Recommended Posts

5nacks skrev 37 minutter siden:

Ser ikke originalt ut spør du meg.

Det var også min tanke.
Pluggen kunne minne ganske mye om powerplugg til en VHF eller noe navigasjonsutstyr.
Med bakgrunn som elektroingeniør og skipselektriker ville jeg vært betenkt på å bruke denne type plugg for 240V og 10/16Amp i utsatt miljø.

Med vennlig hilsen POSEIDON

Poseidon skrev 22 minutter siden:

Det var også min tanke.
Pluggen kunne minne ganske mye om powerplugg til en VHF eller noe navigasjonsutstyr.
Med bakgrunn som elektroingeniør og skipselektriker ville jeg vært betenkt på å bruke denne type plugg for 240V og 10/16Amp i utsatt miljø.

Løsningen er nok original fra fabrikk ja, så vidt jeg vet er den tilsvarende på nye fartøy der også.

Skal innrømme at jeg deler din bekymring @Poseidon knyttet til strømtrekk, tverrsnitt og kontaktflater her.

Jeg har et nokså bevisst forhold til hvordan jeg belaster dette, selv om det selvsagt ikke frikjenner designet ;) 

8 hours ago, riskyrasmussen said:

Løsningen er nok original fra fabrikk ja, så vidt jeg vet er den tilsvarende på nye fartøy der også.

Skal innrømme at jeg deler din bekymring @Poseidon knyttet til strømtrekk, tverrsnitt og kontaktflater her.

Jeg har et nokså bevisst forhold til hvordan jeg belaster dette, selv om det selvsagt ikke frikjenner designet ;) 

Har du ikke instruksjonsbok? På alle askeladdenbåtene jeg har hatt har det vært med en stor perm med alle fungsjoner og dokumentasjon. Rekner med Finnmaster er seriøst og har dette også. Har sikkelig DEFA anlegg med ryddig sikkringsskap og lader tilkoblet dette

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

• 3 uker senere...
-morten- skrev On 13.2.2024 at 7.06:

Har du ikke instruksjonsbok? På alle askeladdenbåtene jeg har hatt har det vært med en stor perm med alle fungsjoner og dokumentasjon. Rekner med Finnmaster er seriøst og har dette også. Har sikkelig DEFA anlegg med ryddig sikkringsskap og lader tilkoblet dette

Hei!

Ingen ting i dokumentasjonen som setter meg på sporet av produsent, eller reservedeler dessverre.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...