-morten- Startet 17.Februar.2024 Link til dette innlegget Startet 17.Februar.2024 https://borsen.dagbladet.no/nyheter/helt-uakseptabelt/80987924 Dette ser kansje ikke så ille ut nei, men konsekvensene kan bli alvorlige Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Akvanauten Svart 17.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2024 Jeg så en gang en som måket brygga med snøskuffe. Også det helt uten sikring. Skrekkelig synd jeg ikke tenkte på å sende video til avisa. Sitér dette innlegget "If you don't go when you wanna go, when you do go, you'll find you've gone!" Link to post
Arne Henriksen Svart 17.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2024 Konsekvensene av det meste man foretar seg på en båt kan bli alvorlige, beklager - men jeg ser ikke problemet her. Quote Den australske utgaven av avisa Daily Mail er en av avisene som har publisert videoen av snømåkingen, og de spør seg selv: «Er dette verdens mest risikofylte jobb?» Når man leser dette skjønner man at noen virkelig trenger å bevege seg utenom nyhetsdesken.. Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Ida Marie III Svart 17.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2024 Jeg har måkt bryggene med snøskuffe i hele vinter...uproblematisk ... Men ville foretrukket å ramle i sjøen fra flytebryggene kontra 10 meter fall fra danskebåten...i iskald sjø... Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 17.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2024 Ida Marie III skrev 3 minutter siden: Men ville foretrukket å ramle i sjøen fra flytebryggene kontra 10 meter fall fra danskebåten...i iskald sjø... Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Capt. Morgan Svart 17.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2024 Som en som jobber med beredskap så ser jeg kanskje farer litt for ofte, men.... Her blir jeg faktisk litt provosert over holdningene. Folk drukner faktisk om somrene når det er "varmt" i vannet, så blir det latterligjort farene med å falle på sjøen om vinteren når en gjerne har godt med klær på seg. Jeg kan heller ikke være den eneste som har sklidd på is under snø, eller på en glatt bryggekant. Ikke kan jeg være den eneste som ikke fikk veldig lyst på å falle utfor kanten på bildekket heller ... Hvorfor har vi menn på godt over 30 en uholdbar trang til å være så tøffe? Jeg hadde er ordtak når jeg kjørte vogntog og folk snakket ned bruken av kjetting. "jeg vil heller være en pyse på veien, enn en verdensmester i grøfta" ... Sitér dette innlegget I Got What It Takes Link to post
Janoho Svart 17.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2024 Capt. Morgan skrev 17 minutter siden: Som en som jobber med beredskap så ser jeg kanskje farer litt for ofte, men.... Her blir jeg faktisk litt provosert over holdningene. Folk drukner faktisk om somrene når det er "varmt" i vannet, så blir det latterligjort farene med å falle på sjøen om vinteren når en gjerne har godt med klær på seg. Jeg kan heller ikke være den eneste som har sklidd på is under snø, eller på en glatt bryggekant. Ikke kan jeg være den eneste som ikke fikk veldig lyst på å falle utfor kanten på bildekket heller ... Hvorfor har vi menn på godt over 30 en uholdbar trang til å være så tøffe? Jeg hadde er ordtak når jeg kjørte vogntog og folk snakket ned bruken av kjetting. "jeg vil heller være en pyse på veien, enn en verdensmester i grøfta" ... Syns det var et veldig godt svar, koster jo null og niks å ta på seg den selen, så kan man måke så nærme kanten man vil satt på spissen. Dumme avgjørelser koster fort litt mer enn det smaker, tiden du sparte får du kanskje ikke igjen ? Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 18.Februar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2024 Jeg skjøndte at en del tøffinger her inne kom til å si at dette er helt uproblematisk! meg inkludert, til jeg fikk tenkt meg litt om! Ståldekk selv med antiskli blir utrolig glatt med snø på! når båten beveger seg er det jo enda værre. Tror ingen hadde merka at man falt uti heller. og i så fall hadde tatt mange minutter å stoppe/snu. Han som måker har vel bare arbeidsklær på også!. Å samenlikne med å måke fra en flytebrygge er ikke særlig relevant! Husker godt fra mann over bord øvelsene vi hadde i marinen, hvor vanskelig det var å se den som lå i sjøen, selv om vi viste at det skulle være øvelse. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Roger jo Svart 18.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2024 -morten- skrev for 6 timer siden: Ståldekk selv med antiskli blir utrolig glatt med snø på! når båten beveger seg er det jo enda værre. Tror ingen hadde merka at man falt uti heller. og i så fall hadde tatt mange minutter å stoppe/snu. Han som måker har vel bare arbeidsklær på også!. Å samenlikne med å måke fra en flytebrygge er ikke særlig relevant! Husker godt fra mann over bord øvelsene vi hadde i marinen, hvor vanskelig det var å se den som lå i sjøen, selv om vi viste at det skulle være øvelse. Bølger? med 3 Brest og 3 Spring fra baugen mener jeg at den ligger stødig. Og han beveger seg sakte og stopper 2-3 m fra kanten. Agurk nytt. Da er det farligere med mann over bordøvelse i marinen. 1/2 time før ankomst sa jeg fra til skipssjefen nå går jeg ned og skifter og detter over bord, flott! Jeg datt over bord og båten forsvant, da ve det bare å svømme i vann av 7grdder. da kokken serverte lunsj spurte han, hvor er Roger. han er ikke om bord. da sa skipssjefen, Å FXXX og ble blek han ligger å svømmer, håper jeg. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Okkaby Svart 18.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2024 HMS legges igjen på jobben. Trenger ikke ødelegge fritiden med hms. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Bergen Svart 18.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2024 Okkaby skrev 54 minutter siden: HMS legges igjen på jobben. Trenger ikke ødelegge fritiden med hms. Manglende fokus på HMS dreper enten det er på jobb eller fritid. Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 18.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2024 Bergen skrev Just now: Manglende fokus på HMS dreper enten det er på jobb eller fritid. Du husker å ha på hjelm, vernebriller, orange kjeledress, hansker og vernesko når du slår gresset, eller vasker båten/bilen går jeg ut ifra. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Bergen Svart 18.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2024 Okkaby skrev 8 minutter siden: Du husker å ha på hjelm, vernebriller, orange kjeledress, hansker og vernesko når du slår gresset, eller vasker båten/bilen går jeg ut ifra. Jeg ser ikke relevansen av alle dine opplistinger og orker ikke diskuere nytten av å tenke på HSE også i hverdagen. Men jeg kan nok finne på å ta på meg en livvest om jeg er alene på bryggen en høstkveld, bruke vernebriller når jeg benytter en drill, ha en ekstra sikring når jeg er i masten og benytte hansker/briller om jeg bruker et sterkt vaskemiddel under vårpussen. Sitér dette innlegget Link to post
hansa82 Svart 18.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2024 Okkaby skrev 1 time siden: HMS legges igjen på jobben. Trenger ikke ødelegge fritiden med hms. Håper dette er en spøk. Hvis ikke, håper jeg du ikke har venner og familie som bryr seg om deg. 😑 Etter å ha lest årsberetningen for drukningsulykker, så frister det å ta på redningsvesten før snø skal måkes av båten f.eks. Jeg jobber innenfor olje og setter stor pris på hms'en man får i ryggmargen der. "Skal-bare" kan være fatalt. Man har tid til å gjøre ting trygt, også på fritiden! Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 18.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2024 hansa82 skrev 18 minutter siden: Håper dette er en spøk. Hvis ikke, håper jeg du ikke har venner og familie som bryr seg om deg. 😑 Etter å ha lest årsberetningen for drukningsulykker, så frister det å ta på redningsvesten før snø skal måkes av båten f.eks. Jeg jobber innenfor olje og setter stor pris på hms'en man får i ryggmargen der. "Skal-bare" kan være fatalt. Man har tid til å gjøre ting trygt, også på fritiden! Støttes! Uten noen tanker ang HMS har man vel ikke på mye på sjøen å gjøre etter min mening. Sitér dette innlegget Link to post
hansa82 Svart 18.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2024 Sånn apropos... 😔 Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 18.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2024 Ja livet er farlig, du dør av det. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Capt. Morgan Svart 18.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2024 Okkaby skrev 31 minutter siden: Ja livet er farlig, du dør av det. Det der er en idiotisk kommentar. Det er slikt en svarer når en ikke vil ta ansvar for egen sikkerhet, og dermed driter totalt i kone, barn og andre etterlatte. Vile du svare slikt til de etterlatte etter Bastesen? Det er ikke snakk om å ikke måke brygga eller fjerne snøen av båten, taket osv., men når en gjør det, gjør tiltak for å minimere konsekvenser og risiko. Slike holdninger som dine har påført mange familier mye sorg, og det har satt utallige hjelpemannskaper i fare ... Sitér dette innlegget I Got What It Takes Link to post
Jens_P Svart 18.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2024 Okkaby skrev 54 minutter siden: Ja livet er farlig, du dør av det. Det haster ikke å komme til slutten, i hvertfall ikke for meg. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
hansa82 Svart 18.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2024 Okkaby skrev for 2 timer siden: Du husker å ha på hjelm, vernebriller, orange kjeledress, hansker og vernesko når du slår gresset, eller vasker båten/bilen går jeg ut ifra. Bruker alltid vernebriller, vernesko og hansker når jeg klipper plen. Er det dumt? Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 18.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2024 hansa82 skrev 26 minutter siden: Bruker alltid vernebriller, vernesko og hansker når jeg klipper plen. Er det dumt? Nei det er ikke dumt. MEN HUSK HØRSELVERN!!! (unnskyld at jeg snakker litt høyt, men jeg hører litt dårlig etter å ha jobbet uten hørselvern i for mange år). Sitér dette innlegget Link to post
hansa82 Svart 18.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2024 Jannmar skrev 6 minutter siden: MEN HUSK HØRSELVERN!!! Godt poeng! Brukes alltid ifbm støyende verktøy. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.