Roger jo Svart 25.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2024 Lianshans skrev 51 minutter siden: Har vært i kontakt med han på Messenger, han har kommet hjem :-) MED båten. Takk for oppdateringen Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Anders And Svart 25.Februar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2024 Alt har gått bra, det kommer mer detaljer i morgen. GH 11 delux, FUN 3, Scand 26, Flem 340 Link to post
LALUNA II Svart 26.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2024 Godt å høre ... Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
snekkerbod Svart 26.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2024 Pene linjer på den båten, synes jeg. Link to post
-morten- Svart 27.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2024 15 hours ago, snekkerbod said: Pene linjer på den båten, synes jeg. Etter hva jeg husker så er båten designet av en lærer i badekaret! for å sette det på spissen! Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Korsfjord Svart 27.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2024 -morten- skrev 9 minutter siden: Etter hva jeg husker så er båten designet av en lærer i badekaret! for å sette det på spissen! Der stemmer det, men jeg er enig i at linjene er fine på denne båttypen. Så solgte den jo også godt i noen år rundt 2000. Link to post
-morten- Svart 27.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2024 2 minutes ago, Korsfjord said: Der stemmer det, men jeg er enig i at linjene er fine på denne båttypen. Så solgte den jo også godt i noen år rundt 2000. Veldig praktisk båt med god utnyttelse!! man trenger absoludt ikke være en annerkjendt konstruktør for å lage et bra produkt! Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Anders And Svart 27.Februar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2024 XardasKSP skrev On 23.2.2024 at 23.00: den ikke er så stor, Phø! GH 11 delux, FUN 3, Scand 26, Flem 340 Link to post
XardasKSP Svart 27.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2024 @Anders And Den er jo stor i forhold til de fleste båter i båthavna Tenkte bare i forhold til "stor gammel driter" som jeg håper å få kjøpt engang Men ble alt utbedret og betalt av megler/eier eller fikk du avslag for at båten ikke fungerte når den ble kjøpt? Lurte bare litt på det fordi det virker som det faktisk er "verre" å kjøpe båt via megler fordi det virker som de sjeldnere gir avslag hvis noe dævver som ikke skyldes kjøper enn det private selgere faktisk gjør. Link to post
Anders And Svart 27.Februar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2024 Her kommer en oppsummering av turen: Vi overtok båten torsdag kveld i ekte Bergensvær med oppdagelsen av kjølevæska som tidligere fortalt. Vi fikk flushet kjølesystemet før avreise Bergen, og kjørte deretter med renseveske. Denne kostnaden tok Bergen Marinesenter. Første del av turen gikk rolig for seg på innsiden av Stord pga vær, med plan om overnatting i Leirvik. Når vi kom så langt tenkte vi å prøve å komme til litt lenger, og satset på Haugesund. Det var mye sjø, men med rundt 10 knop gikk det greit. Vi ankom Haugesund rett før det ble mørkt. Her drenerte vi kjølesystemet, og byttet ut til vanlig rosa kjølevæske. Lørdags morgen gikk vi videre. Vi hadde en liten bunkers stopp i Kopervik, fylte ca 250 liter. Da fikk vi gratis kaffe! Vi unnet oss også en "sixpack" med Shell-boller :) Deretter fikk vi en ganske slitsom tur ned til Egersund med mye rufsete sjø, vi hadde en pause innom Tananger for å strekke på beina og få litt frisk luft. Ved inspeksjon av skutebunnen fikk jeg flash back fra tidligere lekk septiktank. Heldigvis viste det seg at det "kun" var tilbakeslag fra sjø inn i en dusjkasse som var fylt med glykol. Tips til tilbakeslagsventil mottas :) Ved ankomst Egersund byr maskinisten på gryterett, før nytt bytte av kjølevann. Denne gang var kjølevannet vi tappet av klart og rosa, og rimelig friskmeldt. Turen hjem på Søndag var en ekte søndagstur i forhold til de to forrige dagene. Vi gjorde Egersund - Lillesand på 5 timer. Vi kjørte inn i Ulvøysund i Kvåsefjorden og kruste Blindleia siste etappen. GH 11 delux, FUN 3, Scand 26, Flem 340 Link to post
Anders And Svart 27.Februar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2024 Overtakelse av båten: Foruten paraplyen plystret vi på Fola Fola Blakken på hele turen for sikkerhetsskyld. GH 11 delux, FUN 3, Scand 26, Flem 340 Link to post
LALUNA II Svart 27.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2024 Vel blåst og grattis med "ny båt" Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
-morten- Svart 27.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2024 Fint å høre at det gikk greit!! lykke til med ny båt og en flott sessong forhåpentligvis i år! Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
SveinHa Svart 27.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2024 En slik tur, med både ruskevær og silkeføre, er gull å ha med seg som erfaring til senere. Grattis med flott båt Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
finnmarken Svart 27.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2024 Fin erfaring det å gå Bergen-Lillesand. Var det diesel fylling i Tananger nå? Gratulerer med ny båt. Link to post
Anders And Svart 27.Februar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2024 finnmarken skrev 34 minutter siden: Var det diesel fylling i Tananger nå Det sjekket jeg ikke. Fylte i Bergen (17,49) før avreise, så Kopervik (17,99) og i Egersund (17,99). GH 11 delux, FUN 3, Scand 26, Flem 340 Link to post
Tom Rør Svart 27.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2024 Gratulerer med flott båt Link to post
MYVIVERA Svart 27.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2024 Gratulerer med en flott båt? Link to post
EiSvIn Svart 28.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2024 Gratulerer med ny og flott båt! *noterer Flem 340 på ønskelista..* Link to post
Anders And Svart 28.Februar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2024 Takk for alle gratulasjoner, det er veldig hyggelig! Jeg har kjørt en Scand 26 i 7 sesonger nå, så for meg er dette en veldig stor oppgradering. Jeg vurderte Skilsø 33 og Riviera 925 før valget falt på en Flem 340. Jeg har 3 barn jeg skal få plassert, og da er Flem'en med sine 3 lugarer perfekt. GH 11 delux, FUN 3, Scand 26, Flem 340 Link to post
GMM Svart 28.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2024 Gratulerer med veldig flott båt Link to post
Chilli Solbris Svart 28.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2024 finnmarken skrev On 27.2.2024 at 14.14: Fin erfaring det å gå Bergen-Lillesand. Var det diesel fylling i Tananger nå? Gratulerer med ny båt. Tananger har ikke hatt diesel på to år. Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 28.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2024 Grattis med flott båt og det er skikkelig moro at dere har fått prøvd den ut i varierende forhold!?? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
finnmarken Svart 1.Mars.2024 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2024 Chilli Solbris skrev On 28.2.2024 at 22.49: Tananger har ikke hatt diesel på to år. Jeg var der i januar -22 fordi det stod på nettet at de hadde diesel. Det hadde de ikke. Jeg måtte da til Kvitsøy eller tilbake til Stavanger for å fylle. Jeg valgte Kvitsøy. Ble jo litt omveg da Jeg mener jeg leste et sted at de skulle få dieselfyllingen tilbake, men det har de altså ikke. Greit å vite. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn