Jump to content

Orker vi å følge enda en båt fra Bergen til Sørlandet? (Flem 340)

Anders And

Recommended Posts

trixie2 skrev On 22.2.2024 at 9.23:

Ser i linken min at Knapphus Energi har flere ubemannede anlegg.

Skudenes

Åkrehamn

Føresvik, Bokn

Kvitsøy.

Alle disse ligger jo strategisk til for dere som kommer nordfra og skal over Jæren.

Minuset er at de er ubemannede og  der er ingen garanti for umiddelbar hjelp hvis det er noe feil på anlegget.

I Kopervik kan du også få bensinstasjonspølse på dieselbudsjettet i åpningstiden ;-) (Er Shell det)

Edit: + Husøy , Karmøy

Knapphus har ganske raskt bygget opp flere ubemannede tankanlegg, også Kvitsøy.

ohio skrev 7 minutter siden:

Jeg mener gamle drev generelt er noe dritt og dyrt og vedlikehold holde kontra aksling men vet ikke hva som sitter på denne båten om det er nyere eller gammelt 

Men å slenge ut det på tråden til han som akkurat har fått seg ny flott båt syns du er helt greit? 

ohio skrev 24 minutter siden:

Har ikke kommentert hans båt bare min generelle mening om drev

Jaja, mange tråder om drev. Men nå er båten kjøpt og fraktet hjem. Jeg antar kjøper / TS tenkte lenge og vel før det ble denne båten. Min båt har drev. Det er samme fenomenet når jeg legger ut bilde av seilbåten i bunnstoffdisjusjon eller annet: ‘rullestorseil er dritt’.

@ohio Skjønner ikke helt hvor du vil med slike utsagn i en tråd som omhandler henting av en nyinnkjøpt båt.

Men jeg har har hatt 2 gamle båter med 2 x drev, 8 eller 9 sesonger, 100timer pr år, hadde en  ekstra utgift på 25000kr som ikke var vedlikehold på alle disse årene. Når jeg gikk tilbake til aksling båt hadde jeg første året et ikke planlagt vedlikehold på akslinger og propeller på over 35 000kr, poenget er at det er vedlikehold og ekstra utgifter på båt uansett.

Og så var det han kompisen min som gikk på skjær med sin akslingbåt i påska i 4knop, båten ble på land i 10uker, rakk akkurat sommerferien. Jeg gikk på med drev i 3-4knop, slo opp i safe mode og ferien fortsatte som ingenting hadde skjedd, hva var dritt sa du?

ohio skrev 41 minutter siden:

Jeg mener gamle drev generelt er noe dritt og dyrt og vedlikehold holde kontra aksling men vet ikke hva som sitter på denne båten om det er nyere eller gammelt 

De har sine fordeler og ulemper begge installasjoner. Så da er det veldig greit når en båt finnes i begge utførelser så er det opp til enhver å velge hva som passer sin bruk 

Synes det er tydelig mangel på både empati og høflighet å skrive noe sånt til en som prøver å dele gleden ved å ha fått/kjøpt ny båt. Ønsker ts all mulig lykke og gode opplevelser med en super båt. Har samme båt selv,men med annen drivlinje. Brukt med fornuft,så varer det meste.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...