Jump to content

Hurra, 20 år på Baatplassen.


Faxen

Recommended Posts

Fersking selv du Framtida :smiley:, men nu skal ikke jeg ødelegge tråden om hvem som var først. Trådstarter tar opp det vesentlige. Ett fantastisk og kanskje det beste forum som finns innenfor båtliv. Her deler folk sin kunnskap og erfaringer til beste for alle båtfeiere. Vil med det samme sende en stor takk de som eier, og drifter for furumet.

Link to post
Share on other sites

JRK skrev 29 minutter siden:

Fersking selv du Framtida

Men jeg har faktisk vært medlem 2 dager lenger enn deg JRK, fra 16. sept. 2002!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Vel, nå har jeg passert 80 år og blir nok ikke "smartere" med årene. Demenskoret er vel neste aktivitet.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Når starta det egentlig?  jeg hadde en liten pause her da det var noe vannvittig trolling her en periode og en profil som het Havgapet eller noe sånnt ødela hele opplegget! men etter det har det vært ok her, laga ny profil i 2005. Har vært mange morro historier og lært masse her inne!! 

Takk for at dere deler all kunskap folkens!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

12.mars 2004 her. Men var med noe før med en annen profil jeg glemte passordet på.

 

Fantastisk mye kunnskap, gode historier og humor her inne. Er ikke få timer i uka baatplassen.no er adressen i nettleseren 🤩

 

Stor takk til de mange aktive bidragsyterne med utømmelig kunnskap og moderator som gjør en kjempe jobb!

Link to post
Share on other sites

Lars H. skrev 56 minutter siden:

Men jeg har faktisk vært medlem 2 dager lenger enn deg JRK, fra 16. sept. 2002!

 

Jeg trodde du var mye tidligere enn meg, men jeg ser at jeg registrerte meg allerede 8 oktober 2002! Så jeg var ikke så treg med å registrere meg likevel!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Du var 1 dag før meg @Lars H., blir vel fersking jeg da :lol:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Ingar skrev 30 minutter siden:

Man ser de første medlemmer, i kronologisk rekkefølge, her.
Det første medlemmet, @Rolf, er fortsatt aktiv. :flag_bp:

Still going… -  noe usikker på om det er særlig «strong», men henger med.

Norges beste forum, ihvertfall for båtfolk. Må innom stort sett daglig!

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Selv var jeg 49 år da forumet ble startet. Jeg regner med at noen av dagens medlemmer ikke var født den gang. Forumet er for alle. 

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

8 minutes ago, Lars H. said:

Selv var jeg 49 år da forumet ble startet. Jeg regner med at noen av dagens medlemmer ikke var født den gang. Forumet er for alle. 

Hvor gammel var du da du tok profilbildet?  Det er i hvertfall det kuleste profilbildet!! :wink: Og takk Lars for dine bidrag! 

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Nå ble det mye om meg, både om alder annet. Jeg roter nok en del med årstall ol., så det er nok på tide med å melde seg inn i demenskoret, selv om jeg absolutt ikke er noen sanger. Hvor gammelt avatarbildet mitt er tør jeg ikke si. Det blir sikkert feil. Men at det er tatt for over 10 år siden våger jeg å si. Kanskje på tide å bytte det ut med facebookbilde mitt som er ca. 1 år gammelt?

 

 

profilbilder.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jeg begynte vel å lese på forumet omkring 2007. Men registrerte meg i 2016.

Jeg foretrekker forum fremfor FB og andre plattformer. Det er alt for mange useriøse folk på de sosiale mediene.

Var en jente for noen år siden som spurte om hvordan man renset stålull. Og en eller annen anbefalte henne å legge den tre minutter i mikrobølgeovnen.

Det kan ha vært en spøk, men det skal bare en til som misforstår det, og man risikerer å ødelegge dyrt utstyr.

Så heller et forum som drives av entusiaster.

Bevares det finnes da useriøse her også, men de er litt lettere å luke ut.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...