tobixen Startet 23.Februar Del på Facebook Startet 23.Februar Jeg har en våtdrakt av merke O'Neill. Da jeg kjøpte den var den perfekt for å svømme lange turer i Oslofjorden i februar. Etterhvert begynte den å lekke i sømmene - og nå er det store sprekker i enkelte av sømmene, og så vidt den duger til lange opphold i vannet i Egerhavet i februar. Så jeg undrer meg ... Kan den repareres? Noe slags form for lim, eller eventuelt varmebehandling? Eller skal jeg bare akseptere at våtdrakter har relativt kort levetid og kjøpe ny? Den var ikke helt billig ... Hvor lenge skal en våtdrakt holde? Den ble vel kjøpt fra XXL for mer enn to år siden, men kanskje under fem år siden, så jeg har kanskje noen reklamasjonsrettigheter her? Er det noen sannsynlighet for at dette skyldes brukerfeil? Burde jeg kanskje slanke meg eller kjøpe en større våtdrakt? Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Komodo Svart 23.Februar Del på Facebook Svart 23.Februar tobixen skrev for 1 time siden: Hvor lenge skal en våtdrakt holde? Minst 10, gjerne 20 år, eller til den er utslitt. Det er ikke sømmene som skal rakne og gå opp i liminga. Hvis det er tykt nok neopren kan du lime den igjen med neoprenlim, evt. kontaktlim. Men for at det skal bli holdbart bør den helst sys i tillegg. En som reparerer dykkerdrakter har gjerne en spesiell symaskin for å sy tekstilen som er utenpå gummien. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Framtia Svart 23.Februar Del på Facebook Svart 23.Februar min våtdrakt er 21 år gammel, og fremstår helt som ny. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Komodo Svart 23.Februar Del på Facebook Svart 23.Februar Framtia skrev 5 minutter siden: min våtdrakt er 21 år gammel, og fremstår helt som ny. Jeg solgte faktisk en ca 20 år gammel våtdrakt i sommer. Den var ikke slitt, og gummien var helt myk og fin. Men etterhvert hadde den begynt å bli litt stram over bicepsen og bryskassa, så nå måtte jeg ha en litt romsligere drakt Fikk tak i en brukt drakt på finn, den var også langt fra ny. Men ingen av draktene manglet så mye som en tråd i en søm. Dette var Aqualong drakter. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
jotto Svart 23.Februar Del på Facebook Svart 23.Februar Jeg har ikke særlig god erfaring med O'Neill. Sømmene lekker etter kort tid, og den slites fort. Ellers er det bruken mere enn tiden som sliter på våtdraktene. Jeg har mine i 3-4 år, men de lever et ganske røft liv med mye skrubbing mot brett. Jeg er langt mere fornøyd med XCell. Sitér dette innlegget Link to post
pacuare Svart 23.Februar Del på Facebook Svart 23.Februar Jeg hadde ikke forventet mye av en våtdrakt kjøpt på xxl. Mye dårlige våtdrakter på billigbutikker. Har en 15 år gammel 3 mm kokatat. Den begynner nå å bli slitt etter ca 200 gangers bruk. Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 23.Februar Del på Facebook Svart 23.Februar O'Neill hevder selv at det var Jack O'Neill som fant opp våtdrakten, men det stemmer nok ikke. De har vel våtdrakter i mange forskjellige kvaliteter, men de man får på XXL er nok kanskje ikke de beste. Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 23.Februar Del på Facebook Svart 23.Februar Kjøp drakt beregnet for dykking å ikke vannski++ Dykkedrakter er stort set i bedre kvalitet, men koster kanskje litt mer. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Ingar Svart 23.Februar Del på Facebook Svart 23.Februar tobixen skrev for 9 timer siden: Den ble vel kjøpt fra XXL for mer enn to år siden, men kanskje under fem år siden, så jeg har kanskje noen reklamasjonsrettigheter her? Ved normal bruk bør en kvalitets-våtdrakt holde i mye mer enn 2 år. O'Neill har, iallfall tidligere, vært blant det beste på markedet. Kan ikke sammenlignes med slike kinadrakter som selges overalt. Fører det ikke frem med reklamasjon kan det limes med neopren kontaktlim. Om ikke det holder kan man bruke Aquasure. Dette ikke ikke kontaktlim så flatene må holdes sammen til det har tørket. Sitér dette innlegget Link to post
bmwmaxi Svart 23.Februar Del på Facebook Svart 23.Februar Selv fisken har skjønt at man revner i sømmene i Oslo fjorden😬 Du har ikke tilfeldig vis brukt den i klor vann. Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 24.Februar Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Februar Såvidt jeg kan erindre har den aldri vært brukt i svømmebasseng. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
hawthorne Svart 24.Februar Del på Facebook Svart 24.Februar Du trenger noe neoprenlim, f.eks. https://fue.no/produkter/mcnett-black-witch/. Jeg ville kjøpt en engangssprøyte, og trykket limet oppi. Så bruker du sprøyta til å fylle og tette best mulig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.