Coven Startet 1.Mars Del på Facebook Startet 1.Mars Hvordan er det å få forsikret en båt som er reparert etter å blitt vraket? Kan man gjøre det selv, eller må det gjøres av godkjent verksted? Kan man evt få noen til å godkjenne jobben om man gjør det selv? Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 1.Mars Del på Facebook Svart 1.Mars Tenker du på 'The Fling' eller en GH 11 uten motor? Hva sier forsikringselskapet ditt? Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 1.Mars Del på Facebook Svart 1.Mars Har forsikret mange båter oppigjennom og aldri fått spørsmål om slikt fra selskapet. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Code0 Svart 1.Mars Del på Facebook Svart 1.Mars Jeg kjøpte en seilbåt, 100 k, av et firma som kjøpte kondemnert båt, velta på opplagsplass. Forsikret for 100 k, ingen spm. Men det er vel ikke alle som får kjøpe kondemnert båt av forsikringsselskap. Sitér dette innlegget Link to post
hansa82 Svart 1.Mars Del på Facebook Svart 1.Mars For min og Sparebank1's del, så må jeg ha takst fra takstmann når jeg mener verdien på båten begynner å gå opp. Jeg var ærlig å sa at båten var kondemnert av annet selskap. Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart 1.Mars Del på Facebook Svart 1.Mars Så lenge det ikke er tekniske krav som ikke kan tilfredsstilles etter en gjenoppbygging kan jeg ikke skjønne at det skal være noe i veien for det? Gitt at normale fritidsbåter ikke må klasses er det ingen mekanismer som stopper noen som helst fra å bygge den opp igjen. Kondemnering er først og fremst et resultat av et regnestykke hos forsikringsselskapet som forsikret den i skadeøyeblikket. Koster det mer å reparere enn verdien båten er forsikret for utbetaler de forsikringsbeløpet og overtar eierskapet til vraket. Så velger de selv hvordan de eventuelt redder noen restverdi i vraket. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 1.Mars Del på Facebook Svart 1.Mars Til Pantaenius var kravet bilder og beskrivelse. Det har vel noe å si om båten heter Dunbar eller With 8 fot. Sitér dette innlegget Link to post
Coven Svart 1.Mars Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mars Code0 skrev for 2 timer siden: Tenker du på 'The Fling' eller en GH 11 uten motor? Hva sier forsikringselskapet ditt? Har ikke ordna den enda Sitér dette innlegget Link to post
Coven Svart 1.Mars Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mars subwoofer skrev 29 minutter siden: Så lenge det ikke er tekniske krav som ikke kan tilfredsstilles etter en gjenoppbygging kan jeg ikke skjønne at det skal være noe i veien for det? Gitt at normale fritidsbåter ikke må klasses er det ingen mekanismer som stopper noen som helst fra å bygge den opp igjen. Kondemnering er først og fremst et resultat av et regnestykke hos forsikringsselskapet som forsikret den i skadeøyeblikket. Koster det mer å reparere enn verdien båten er forsikret for utbetaler de forsikringsbeløpet og overtar eierskapet til vraket. Så velger de selv hvordan de eventuelt redder noen restverdi i vraket. Den ble kondem, jeg kjøpte ut vraket, fordi jeg har lyst til å bygge den opp igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 1.Mars Del på Facebook Svart 1.Mars Coven skrev 18 minutter siden: Den ble kondem, hva er 'den' er det vi lurer på... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.