Hekri Startet 2.Mars Del på Facebook Startet 2.Mars Hjelp! Installerer helt ny Axiom+ plotter nå. Skjermen spør om båtens dybde osv. Alt er oppgitt i fot. Lighthouse kart. Hvordan endre til meter? Finner ikke noe om dette i manual. Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Link to post
Okkaby Svart 2.Mars Del på Facebook Svart 2.Mars husker ikke hva det heter. Men det er annet sted under innstillinger dette endres. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Code0 Svart 2.Mars Del på Facebook Svart 2.Mars fant dette i manualen på nett: Sitér dette innlegget Link to post
Hekri Svart 2.Mars Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mars Måtte legge inn fot først, og endre langt nedi prosessen. Takk @Okkaby og @Code0 ! Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Link to post
Chilli Solbris Svart 2.Mars Del på Facebook Svart 2.Mars Godt du er kommet godt i gang!😃😃 Men kjøpte ikke du med Navionics kart? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Hekri Svart 2.Mars Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mars Fant en brikke i en eske og putta det inn bak på plotteren. Da kom det frem et kart. Mulig Navionics. Vet ikke. Kristin prøver å finne ut om det kan lages ruter. Jeg venter på oppholdsvær for å montere radar. Må lage en pakning under og over braketten. Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Link to post
Hekri Svart 9.April Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April Fikk info om at Navionics krever registrering av e-post og bruker og innlogging for å få ruting til å fungere. Da lager systemet ruter fra A - B via en drøss med plott! Men det gjenstår å se hvor nøyaktig systemet finner riktig rute. Men vi har papirkart i tilfelle........ Og Axiom 12" skjermen fikk akkurat plass mellom bryterpaneler. Med drill og håndsag ble det flotte "dashbordet" justert. Og radaren ble koblet på 12v via egen bryter. Sånn ble det: Måtte kappe ut en del av den gamle plata over styreposisjonen. Jeg greide ikke å finne dette spesielle mønsteret. Noen som har ei plate liggende?? Jeg måtte lage ny plate over, dekket med folie fra Linda´s Dekor. Ikke helt samme farge og mønster, men dette er lett å lage nytt eller foliere på nytt. AutoHelmene fungerer ypperlig med autopilot (rett fram kurs) og gammelt ekkolodd, og lever sitt eget separate liv i fred og fordragelighet sammen med den gamle Garmin 4010 oppe via Sea-Talk. (Vet ikke om det er noe smart å koble dette sammen med det nye Ray-Net). Da gjenstår det bare å ta opp båten, bore et digert høl i bånn, og sette inn den nye svingeren, legge kabelen opp til plotteren, og håpe at det ikke kommer så mye som en dråpe vann inn i løpet av sesongen. Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Link to post
Okkaby Svart 9.April Del på Facebook Svart 9.April Hvilket navionics kart bruker du? Måtte jo gi opp å bruke det 2 år gamle kartet mitt i fjor, å bytte meg til et lighthouse kart, som jeg ikke mener er brukene. Så frister litt å kjøpe et navionics nå de har tilbud. Det kan jeg alltid flytte over i en Garmin plotter om jeg blir sinte nok, å hiver Axiom på dynga, å kjøper nye Garmin. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Hekri Svart 10.April Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April @Okkaby : Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.