Jump to content

Oljepluggpakning-type påhengsmotor


sirtroen

Recommended Posts

Hei

 

jeg skulle skifte oljen på Honda BF50 2006-modell nå, og ser at pakningen på oljepluggen er blank. Sikkert aluminium? Jeg har bare kobber i sortimentet. Er det er grunn til at det ikke er brukt kobber som kanskje har med tæring å gjøre? Tappepluggen ligger vel over vannlinja.

Link to post
Share on other sites

sirtroen skrev 50 minutter siden:

Er det er grunn til at det ikke er brukt kobber som kanskje har med tæring å gjøre? Tappepluggen ligger vel over vannlinja.

Aluminium og kobber er hund og katt. Selv om dette er over vannlinja, så kan det være at det står fukt og salt der mer eller mindre konstant store deler av året. Hvis du ikke makter å oppdrive en alu-pakning, så tror jeg heller jeg ville brukt en pakning i plast, f.eks. teflon. På min mercury er det plastpakning, vet imidlertid ikke hvilken type plast det er. 

Link to post
Share on other sites

sirtroen skrev for 2 timer siden:

Hei

 

jeg skulle skifte oljen på Honda BF50 2006-modell nå, og ser at pakningen på oljepluggen er blank. Sikkert aluminium? Jeg har bare kobber i sortimentet. Er det er grunn til at det ikke er brukt kobber som kanskje har med tæring å gjøre? Tappepluggen ligger vel over vannlinja.

Ja det har med tæring å gjøre.
Alu og kobber er ingen god kombo.
Men tappepluggen er vel også godt under vannlinja spesielt når motoren er i bruk?
 

Link to post
Share on other sites

pipe skrev 1 minutt siden:

Ja det har med tæring å gjøre.
Alu og kobber er ingen god kombo.
Men tappepluggen er vel også godt under vannlinja spesielt når motoren er i bruk?
 

Går ut i fra at det er motor-oljens tappeskrue det er snakk om her?, og ikke tappeskruen for gearoljen?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...