sirtroen Startet 3.Mars Del på Facebook Startet 3.Mars Hei jeg skulle skifte oljen på Honda BF50 2006-modell nå, og ser at pakningen på oljepluggen er blank. Sikkert aluminium? Jeg har bare kobber i sortimentet. Er det er grunn til at det ikke er brukt kobber som kanskje har med tæring å gjøre? Tappepluggen ligger vel over vannlinja. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 3.Mars Del på Facebook Svart 3.Mars Er vel bare aluminium pakninger som brukes på motorolje pluggen når det gjelder nye påhengsmotorer i dag vil jeg tro. Sitér dette innlegget Link to post
sirtroen Svart 3.Mars Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mars LM 605 skrev 39 minutter siden: Er vel bare aluminium pakninger som brukes på motorolje pluggen når det gjelder nye påhengsmotorer i dag vil jeg tro. Hvorfor? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 3.Mars Del på Facebook Svart 3.Mars sirtroen skrev 50 minutter siden: Er det er grunn til at det ikke er brukt kobber som kanskje har med tæring å gjøre? Tappepluggen ligger vel over vannlinja. Aluminium og kobber er hund og katt. Selv om dette er over vannlinja, så kan det være at det står fukt og salt der mer eller mindre konstant store deler av året. Hvis du ikke makter å oppdrive en alu-pakning, så tror jeg heller jeg ville brukt en pakning i plast, f.eks. teflon. På min mercury er det plastpakning, vet imidlertid ikke hvilken type plast det er. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
pipe Svart 3.Mars Del på Facebook Svart 3.Mars sirtroen skrev for 2 timer siden: Hei jeg skulle skifte oljen på Honda BF50 2006-modell nå, og ser at pakningen på oljepluggen er blank. Sikkert aluminium? Jeg har bare kobber i sortimentet. Er det er grunn til at det ikke er brukt kobber som kanskje har med tæring å gjøre? Tappepluggen ligger vel over vannlinja. Ja det har med tæring å gjøre. Alu og kobber er ingen god kombo. Men tappepluggen er vel også godt under vannlinja spesielt når motoren er i bruk? Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 3.Mars Del på Facebook Svart 3.Mars pipe skrev 1 minutt siden: Ja det har med tæring å gjøre. Alu og kobber er ingen god kombo. Men tappepluggen er vel også godt under vannlinja spesielt når motoren er i bruk? Går ut i fra at det er motor-oljens tappeskrue det er snakk om her?, og ikke tappeskruen for gearoljen? Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 3.Mars Del på Facebook Svart 3.Mars LM 605 skrev 1 minutt siden: Går ut i fra at det er motor-oljens tappeskrue det er snakk om her?, og ikke tappeskruen for gearoljen? Ja selvfølgelig....my bad Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.