Jump to content

Rotte i båt


Doradfuru

Recommended Posts

24 minutes ago, Bårdp said:

Den fella er ikke kraftig nokk til og fange en rotte. Rota går i fella og løser den ut men fella klarer ikke å holde rotten fast. Kjøp noe kraftigere.

 

Har du personlige erfaringer med dette?  Jeg er forsåvidt enig i at produktet ser noe skralt ut, men synes allikevel påstanden bør begrunnes. (Man skulle jo tro at en tilsynelatende seriøs butikk som spesialiserer seg på skadedyrbekjempning selger produkter som holder mål - på den andre siden ser jeg at de har relativt mange en-stjernes-reviews på trustpilot)

Link to post
Share on other sites

tobixen skrev 24 minutter siden:

Har du personlige erfaringer med dette?  Jeg er forsåvidt enig i at produktet ser noe skralt ut, men synes allikevel påstanden bør begrunnes. (Man skulle jo tro at en tilsynelatende seriøs butikk som spesialiserer seg på skadedyrbekjempning selger produkter som holder mål - på den andre siden ser jeg at de har relativt mange en-stjernes-reviews på trustpilot)

Satte opp to slike i kjelleren. Dagen etter var begge løst ut og det eneste som var i de var litt hår.

Link to post
Share on other sites

Bårdp skrev 31 minutter siden:

Satte opp to slike i kjelleren. Dagen etter var begge løst ut og det eneste som var i de var litt hår.

Sjekket Biltema  bare 13 cm total lengde, da får en bare 1/2 rotta inn.

Går for denne 28 cm lang Felleskjøpet og vippe fella til Biltema.

image.png.a8121c6a749b9ff9d3945cf44d5a1f0d.png

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Jeg fikk et år mus i båten (båten sto på land), og den eneste veien ombord var via strømkabelen. Dermed tapet jeg fast en tom plast syltetøyboks opp ned på kabel, og ingen flere mus ombord.

 

image.jpeg.b72d61e9db2e4cb7314f821ed87d5745.jpeg

 

Dette var ikke rotte, så da var det enklere å finne en felle som tok knekken på dyret.

 

image.png.38c5089910d3663e812ac39caf69bd1d.png

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Nå kom jeg på hvordan jeg faktisk ble kvitt rottene den gangen de spiste opp det elektriske anlegget på motorsykkelen, som sto parkert inne i et rom.  Da fikk jeg tak i en ultrasonisk "rotteplager". Det sies at disse ikke skal ha så god langtidseffekt ved at rottene faktisk kan venne seg til lyden, men det virket absolutt for å få tømt lokalet for en periode. Hvis man klarer å få tømt båten for rotter, for en periode, da har man jo muligheten til å legge opp forhindringer, slik at de ikke kommer tilbake.

 

https://bondekompaniet.no/lydjager-for-rotte-og-mus-10111622835406 

 

Den modellen som jeg brukte så litt annerledes ut, og den ga bare ut en ulrasonisk lyd som ikke var hørbar for mennesker. Vet ikke hvordan det fungerer med den på bildet.

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde rotte ombord i en periode da jeg selv bodde i båten. Det var veldig guffent. 
 

Det endte med at jeg lånte en luftpistol og skjøt den. Det gikk flere netter med våkenatt i cockpiten før jeg fikk tatt den, men tilslutt gikk det. 

"If you don't go when you wanna go, when you do go, you'll find you've gone!"

Link to post
Share on other sites

On 3/3/2024 at 8:14 PM, tobixen said:

Jeg har et håp om at rotter og mus er mer interessert i ubebodde båter enn bebodde båter :-)

10 minutes ago, Akvanauten said:

Jeg hadde rotte ombord i en periode da jeg selv bodde i båten. Det var veldig guffent. 

 

Uffda.

 

Jeg har i det minste et håp om å slippe unna slikt mens jeg ligger for anker :-)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...