Jump to content

Hvor kjøpe 2k polyuretan maling?


sandman1

Recommended Posts

Bavaria 32 cruiser. Sist sommer i drittvær så spratt jeg opp med (for) mye energi fra styrmannsposisjonen. Setet gikk på sjøen, og det sank (sakte) ned. Jeg hadde støvler, vest, oljeuhyre, og var bundet til båt med sele... Det ligger nå på ca -80 m. Utenfor Kragerø. Jeg er nå i en slags prosess med å støpe nytt. Og tenkte å male med den malingen under. (Eller topcoat, og jeg har _egentlig_ litt anstrengt forhold til gelcoat og topcoat). Men biltema har tydeligvis sluttet med denne malingen som jeg har oppfattet som helt super... Veldig underlig når de har et såpass ok produkt. 

Så; hvor kjøper dere den typen maling?  (Kristiansand)

KnutS

"It's dark and we're wearing sunglasses"

Link to post
Share on other sites

Ser ut som Biltemas nye variant også er i ferd med å gå ut fra sortimentet deres, kun få varehus som har igjen nå. Irriterende, polyuretanmalinga deres er ei helt OK maling, både grei å påføre og slitesterk. Heldigvis har fremdeles andre slikt inne, blant annet Maritim. De har offwhite og to rødfarger på tilbud akkurat nå, om det er egnede farger for deg. 

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev 37 minutter siden:

for en pris :eek:

Absolutt ikke Biltema-pris nei🫣 Så får virkelig håpe de begynner med malinga igjen, da den er fin i forhold til prisen. Forrige gang de sluttet med den tokomponente polyuretanmalinga si gikk det vel et godt år før de kom med et alternativ (med annet blandingsforhold, men grei i bruk likevel), så det er lov å håpe😊

Link to post
Share on other sites

Hakkannen skrev 21 minutter siden:

Absolutt ikke Biltema-pris nei🫣 Så får virkelig håpe de begynner med malinga igjen, da den er fin i forhold til prisen. Forrige gang de sluttet med den tokomponente polyuretanmalinga si gikk det vel et godt år før de kom med et alternativ (med annet blandingsforhold, men grei i bruk likevel), så det er lov å håpe😊

Biltema har ikke egen maling av noe slag. Det har de aldri hatt. De har maling kjøpt fra en fabrikk hvor dom helst i verden og så har de satt navnet sitt på en priduksjonsserie. 
Jeg kan skaffe lakk til båt. 2-k polyuretanlakk, epoxymaling og polyesterlakk. Alt 2-k. 

I alle farger. 

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Chilli Solbris skrev 49 minutter siden:

Biltema har ikke egen maling av noe slag.

Er klar over det, dette gjelder for så vidt også de andre produktene de selger😊 Så får håpe de finner en ny produsent som kan gi dem polyuretanmaling til en grei pris. 
 

Kommer polyuretanmalinga du fører også i andre glansgrader enn blank? Er i marked for silkematt (til nøds halvblank) i fargen vogngrønn etter hvert, et nytt båtprosjekt på gang.

Link to post
Share on other sites

Hakkannen skrev for 4 timer siden:

Er klar over det, dette gjelder for så vidt også de andre produktene de selger😊 Så får håpe de finner en ny produsent som kan gi dem polyuretanmaling til en grei pris. 
 

Kommer polyuretanmalinga du fører også i andre glansgrader enn blank? Er i marked for silkematt (til nøds halvblank) i fargen vogngrønn etter hvert, et nytt båtprosjekt på gang.

Jeg kan sjekke glansen. Tror den er å få i silkematt. Har du RAL-kode eller NCS-kode?

Og må du ha polyuretanlakk? Jeg har veldig god erfaring med den polyesterbaserte lakken. Spesielt hva krakelering  angår. 

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Ser ut som BT skifter leverandør av mange ting nå. På den lokale hos os, så har de vært mer eller mindre tomme for store deler av bolter/mutter++ siden i fjor sommer.spurte nylig hva som skjer. Fikk da til svar, at de bytter leverandør, å nye ikke var ventet inn før nærme sommeren.

 

Så ikke utenkelig det er noe ala det samme med maling.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Chilli Solbris skrev for 8 timer siden:

Tror den er å få i silkematt. Har du RAL-kode eller NCS-kode?

Og må du ha polyuretanlakk? Jeg har veldig god erfaring med den polyesterbaserte lakken. 

 

Takk, må se om jeg finner en av de gamle malingsboksene, det skal stå en NCS-kode der så vidt jeg husker. Så får jeg komme tilbake til deg når det nærmer seg tid for prosjektet😊

 

Polyesterlakk ja, hvordan er slitestyrken på denne i forhold til polyuretanlakken? Og hefter den like godt som polyuretanlakken oppå epoksy? Andre fordeler framfor polyuretan? 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...