Bergen780 Startet 4.Mars Del på Facebook Startet 4.Mars Er på jakt etter dryppfrie koblinger til diesel, 10mm, men sliter med å finne noe på nett. Noen som vet hvor man kan få fatt i det? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 5.Mars Del på Facebook Svart 5.Mars Skjønner ikke hva du er ute etter, men prøv Biltema. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 5.Mars Del på Facebook Svart 5.Mars Nå ble jeg nyskjerrig her: Hvem er det som selger dryppende dieselkoplinger? Det høres lite anvendelig ut? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Okkaby Svart 5.Mars Del på Facebook Svart 5.Mars Tror vi er mange som ikke skjønner noe. Måtte sjekke kalenderen, men ennå lenge til 1 April. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Komodo Svart 5.Mars Del på Facebook Svart 5.Mars Jeg gjetter på at TS er ute etter hurtigkoblinger som ikke drypper når man kobler dem til og fra. Eller? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
nomen Svart 5.Mars Del på Facebook Svart 5.Mars Komodo skrev for 9 timer siden: Jeg gjetter på at TS er ute etter hurtigkoblinger som ikke drypper når man kobler dem til og fra. Eller? Det tror jeg også, isåfall er Hydroscand eller Tess første plassen å besøke. Det finnes hurtigkoblinger for hydraulikk som kalles "flat face" koblinger, de er tilnærmet dryppfrie. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Bergen780 Svart 5.Mars Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mars Komodo skrev for 10 timer siden: Jeg gjetter på at TS er ute etter hurtigkoblinger som ikke drypper når man kobler dem til og fra. Eller? Hehe, det er helt korrekt. Planen er å installere en sløyfe hvor jeg kan pumpe diesel gjennom et par filtre, som et slag «polisj» system. Tenker å ha et grovfilter før vannutskiller slik at det tar ut eventuelle dieseldyr eller annet som måtte være i tankene, før det når filteret i vannutskiller. Dette grovfilteret tenker jeg ikke la være der under drift, og derfor vil jeg ha en løsning som jeg kan enkelt ta av og på uten at det drypper mye diesel ut i motorrommet Sitér dette innlegget Link to post
Bergen780 Svart 5.Mars Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mars nomen skrev 1 time siden: Det tror jeg også, isåfall er Hydroscand eller Tess første plassen å besøke. Det finnes hurtigkoblinger for hydraulikk som kalles "flat face" koblinger, de er tilnærmet dryppfrie. Godt tips, skal svinge innom Hydroscand og sjekke hva de har 👍 Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 5.Mars Del på Facebook Svart 5.Mars Er det ikke like greit å kople opp ‘polish’-systemet permanent, men med en ‘bypass’ forbi grovfilteret? En annen tanke er at pickup gjerne bør være på bunnen av tanken for et slikt system. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen780 Svart 6.Mars Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mars Fantino skrev for 6 timer siden: Er det ikke like greit å kople opp ‘polish’-systemet permanent, men med en ‘bypass’ forbi grovfilteret? En annen tanke er at pickup gjerne bør være på bunnen av tanken for et slikt system. Har tenkt på det, men tenker at grovfilteret uansett vil måtte byttes innimellom og da er det greit å kunne minimere søl. Jeg vil benytte de eksisterende rørene som går på drivstofftilførsel til motoren så pickup vil være i bunnen:) Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 6.Mars Del på Facebook Svart 6.Mars Hmm. Pickup er vel normalt montert litt over bunnen? I min båt gjorde det at grums/vann kunne akkumulere seg over tid. Var en del liter der når vann endelig havnet i sekundærfiler. Så jeg installerte egne pickups for polering, helt nede i laveste hjørne. Med pumpe og Racor-filter er det enkelt å skifte uten søl. Tapper bare ned filter med tappestuss, inn med ny innsats, fyll opp med pumpe og på med lokket. Til motor monterte jeg doble filter og med en blærepumpe som brukes for å fylle opp filter igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen780 Svart 6.Mars Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mars Hmm okei, jeg får sjekke litt. Tanken er utformet slik at den følger skrogformen og pickup er i hvertfall på laveste punkt, om den ikke er helt nede ved bunnen. Tenker jeg gjør en test med det opprinnelige røret, og så kan jeg jo gjøre en test med en «probe» til bunnen og se om jeg får sugd opp mer vann etter å ha kjørt en runde. Håpet var å slippe for mye ekstra greier 😅 men det må jo fungere som tenkt. Takk for tipsene 👍 Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 6.Mars Del på Facebook Svart 6.Mars Var støvsuging på laveste punkt som overbeviste meg, på bildet flaske nr 3 etter at 2 stk 1.5 litere var fylt opp med hovedsakelig brun guffe. Nå polerer jeg tankene separat med å slå på en bryter for pumpa og la den gå noen timer. Sjalter ventiler til andre tanken og repeterer. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen780 Svart 6.Mars Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mars Heftig mye å få opp der ja 😅 er i praksis det som er planen her også, men ha det permanent montert i båten. Setter på 3-veis ventiler på tilførsel og retur og en liten pumpe som kjører gjennom en tank om gangen. Vurderer vacuumeter mellom pumpe og filter men får se hvor mye jeg gjør utav det. Hvor ofte kjører du polisj? Like mye dritt hver gang? Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 6.Mars Del på Facebook Svart 6.Mars Pleier å polere litt når tankene har fått setlet noen timer etter fylling. Har så langt ikke fått noe som helst synlig i filteret - heller ikke vann, så det jeg sugde opp var nok summen av ‘synder’ fra båten var ny i 2013 tror jeg. Evt resultatet av en eller flere fyllinger der jeg fikk noe på kjøpet uten å vite om det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.