Jump to content

Motorolje til Yanmar 4JH3DTE


Skate

Recommended Posts

Følger opp med et spørsmål i denne tråden. Har ei kanne med semisyntetisk olje, og ei kanne med mineralolje, begge fra Biltema, og begge er halvfulle. 

 

Kan jeg blande de to oljene når jeg skifter olje neste gang? Motoren er en Yanmar 4LHA, regner med at den har samme krav til olje som motoren til @Skate

Link to post
Share on other sites

Hei

Ikke bland mineralsk  / halvsyntetisk  i LHA Yanmar motor ( kun under krig ,da blander vi faen som helst),,,, Bruk kun mineralsk . Gi bort den halvsyntetiske til en kompis som kan bruke den.  LHA motorene hadd / ( har ? ) , på noen motorer , bla meg, trøbbel med tettninger , jeg hadde 3 stk olje lekkasjer som ble claimet på garanti (  2006 mod) Kjøp Mineralolje  15 / 40 ( eller  10 / 30 i Kaldere nord ) Du får ein "tynn en "eller " en liten en " for den "halvkanna" med halvsyntetisk av den som kan bruke den ( på nyere mer moderne motor)

 

MVH   M/Y Grakatt 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...