Jump to content

Overgang eksos varmeapparat fra 24 til 27-28mm


Lars Hansen

Recommended Posts

Har byttet fra Mikuni MY30 til Belief 5kW da Mikunien ble litt for liten til 42fots seilbåt.

 

Trenger i forbindelse med det en liten rørstump ca 24mm innvendig, og 27-28mm utvendig. (Eksosen til Beliefen er 24mm, men eksosen jeg har er 27-28mm)

Noen som vet om noe som kan brukes, som helst kan skaffes over disk i morra...? (Bor i Sarpsborg)

Målene er ikke kritisk, tenker å splitte rørstumpen slik at eksosklemma får en effekt...

Link to post
Share on other sites

Jeg tror, presiserer tror, at 90 graders bendet som brukes på Eber D4 er 24 mm ut fra varmer og 28 mm inn på eksosslange. Kanskje dette kan være en løsning. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

ster skrev 14 minutter siden:

Har et ala dette jeg kjøpte på Maritim, på min varmer jeg monterte i fjor når Mikuni tok kvelden. 

Men ser nå det er litt eksos lekkasje fra skjøten på dette bendet. Lukta det andre dagen når jeg startet den opp.

La på noe alutape når jeg monterte det, da jeg så det kanskje kunne bli en issue.

Men ser ut som dette ikke har tålt varmen. Så må til med nye runde med noe tette greier.

 

Så lønner seg å ha dette i bakhodet ved montering. Klemme klare ikke presse dette sammen, da det er hardt å det er ment å bli holdt sammen med en låse skrue i siden på bend.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Lars Hansen skrev 18 minutter siden:

Har lett etter noen som selger 28mm kobberrør i korte lengder, det ville nok ha fungert bra. Men litt drøyt å kjøpe en hel lengde for å bruke 3cm...🙈😅

Det har jo de fleste rørlegger sjapper. Bare å gå inn å få et stykke hos de. 

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...