larsand Svart 11.Juni Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni Fantino skrev for 11 timer siden: Har ikke så mange andre kommentarer enn at det er en nytelse å se nevenyttige folk med framdrift stelle med båten sin. Her går det mer i rykk og napp… takker.. går i rykk og napp med posting her inne. koser meg å gjør ting støtt i båten men er litt treg på å poste ting her inne Sitér dette innlegget Link to post
larsand Svart 11.Juni Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni Pusser litt skuffer og skap.. avslutter med 4 strøk blank og 1 strøk silkematt Sitér dette innlegget Link to post
larsand Svart 16.Juni Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juni Første tur gikk med redusert motor.. turbo hadde satt seg og grodd igjen på eksossiden.. plukket av å demonterte. Klippet ned en sliperondel slik at denne passet perfekt. Pusset over å fikk klaring samt mindre drit i utblåset.. litt nye bolter og satt sammen.. snurrer fritt å klar for noen år til Sitér dette innlegget Link to post
larsand Svart 17.Juni Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni montert sammen i går å skulle starte opp maskineriet for å teste men der var det lite strøm på startbatteriet .. brukte båten i helga men den hadde ligget på landstrøm fram til det så da var jo batteriene toppladet.. får bite i det beryktede eplet å kjøpe meg nye batterier evt. svipper en tur ned i kveld å ser om jeg får målt om det trekker strøm til noe selv om hovedbryter er slått av. batteriene fikk ingen ladin ila vinteren så det kan hende at det var dette som tok knekken på de Sitér dette innlegget Link to post
larsand Svart 31.Oktober Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Oktober her gikk det desverre lang tid mellom oppdateringene. det var startbatteriet som hadde gitt opp livet så da ble det byttet. videre så har vi egentlig bare brukt båten ila sommeren uten noen store prosjekt. men vi får se hva vinteren byr på. mulig det blir litt jobbing med dieselvarmer og pussing av tredetaljer som står på menyen.. vi er også litt i båtbyttefasen hvor vi vurderer større båt. kona vil ha princess.. jeg vil ha nimbus.. time will show Sitér dette innlegget Link to post
Øyeren24 Svart Onsdag 08:18 Link til dette innlegget Svart Onsdag 08:18 Hei Lars! Da var det min tur lese igjennom din tråd med flotte Nimbus Ht din :) Denne er litt spesiel? har ikke sett mange av dissa langs sjøen, Ble veldig fint med nytt instrument panel i Eik ser det ut til? Polering har du drivet en del med ser jeg hehe! Litium oppgradering angrer man svært sjelden på og spesielt på svai eller skjær :) hvilke dc dc lader bruker du? Sitér dette innlegget Gjør ting skikkelig 1 gang Link to post
SoBo Svart Onsdag 10:28 Link til dette innlegget Svart Onsdag 10:28 Artig å følge med her Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
larsand Svart Onsdag 11:08 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Onsdag 11:08 Øyeren24 skrev for 2 timer siden: Hei Lars! Da var det min tur lese igjennom din tråd med flotte Nimbus Ht din :) Denne er litt spesiel? har ikke sett mange av dissa langs sjøen, Ble veldig fint med nytt instrument panel i Eik ser det ut til? Polering har du drivet en del med ser jeg hehe! Litium oppgradering angrer man svært sjelden på og spesielt på svai eller skjær :) hvilke dc dc lader bruker du? takk for det. er eik som er brukt ja. kjøper eik baderomterskel som jeg limer. disse er fedig tørket så de sprekker ikke. dc-dc laderen er VICTRON Orion TR Smart DC-DC Lader 12>12V - 30A Sitér dette innlegget Link to post
Øyeren24 Svart Onsdag 11:17 Link til dette innlegget Svart Onsdag 11:17 larsand skrev 7 minutter siden: takk for det. er eik som er brukt ja. kjøper eik baderomterskel som jeg limer. disse er fedig tørket så de sprekker ikke. dc-dc laderen er VICTRON Orion TR Smart DC-DC Lader 12>12V - 30A Ja stemmer :) Ja okei! hvordan syntes du det funker med 30a? Sitér dette innlegget Gjør ting skikkelig 1 gang Link to post
larsand Svart Onsdag 13:59 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Onsdag 13:59 det funker fint for min del. har aldrig hatt problemer med at den ikke klarer å lade opp banken min full når jeg flytter lokasjon . men nå har jeg ikke mer en 210ah kapasitet da Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.