Jump to content

Rense bensintank 2001 Ibiza 20


Gangis

Recommended Posts

Hei , jeg er helt nye i dette forum men prøver å se om noen har vært borti samme som meg.

Har en Ibiza 20 fra 2001 med Mercury 115 hk Four stroke. Sliter med at dysene går tette og tenker å rense bensintank men sliter med å finne ut hvordan hvordan jeg skal komme til. Ser ut som gulvet i midten bak er til å ta opp men lurer på hvordan den sitter festet. Ser egentlig bare skruene som holder teak gulv men kan disse også være dem som holder denne luke. Se bilde 

IMG_0432.jpeg

IMG_0434.jpeg

IMG_0433.jpeg

IMG_0436.jpeg

Link to post
Share on other sites

Hei og velkommen. Her er det mange som kan mye, så ikke så dumt å bli med her👍

 

Det er helt riktig at bensintanken ligger under der, og det er skruene rundt hele som fester dørkplaten. Hilsen tidligere av 2001 Ibiza 20 (med 150 hk Evinrude)🙂

Link to post
Share on other sites

Gangis skrev for 14 timer siden:

Sliter med at dysene går tette og tenker å rense bensintank

Noe skurrer, Er det ikke et bensinfilter i systemet?

Det er lurt å sjekke en 23 år gammel bensintank.

 

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Har vannutskiller filter og bensinfilter på motor som byttes hver vår og flere ganger i løpet av sommeren da dysene tetter seg ene og en. Nå i løpet av siste 3 sommere er alle dyser byttet til nye men fungerer ett par turer så kommer samme problem tilbake. Båten har også vært på verksted hvor de skal ha hatt en rens men tror ikke de har åpnet ned til tank.

Har også byttet alle slanger fra tank frem til bensinfilter på motor.
Tanken nå var å få renset alt hele veien i håp om å bli kvitt problemet. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...