Jump to content

Ventilras Mercruiser 2.8 200hk diesel.


Tom Erik Pederse

Recommended Posts

Bytte av eksosventiler er nok ikke så dumt. De koster ikke mye, men det er jo litt av en jobb da :smiley:

Vil man bytte innsugsventilene også i samme slengen så er det jo fort gjort.

Men det er jo eksosventilene som får mest juling.

Akkurat hvor mange timer de tåler har jeg ikke lest noe om. Kommer vel litt an på bruken.

Skulle jo tro at de takler 1000 timer, men det har vel vært noen havarier før det såvidt jeg husker.

 

-morten- skrev for 10 timer siden:

Du mener kansje sjekke ventilklaring? å bytte ventiler er ikke normalt noe man gjør på en standard motor!

 

Disse motorene har hydrauliske ventilløftere, så justering av klaring slipper man heldigvis :giggle:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...