Jump to content

Ventilras Mercruiser 2.8 200hk diesel.


Tom Erik Pederse

Recommended Posts

Du mener kansje sjekke ventilklaring? å bytte ventiler er ikke normalt noe man gjør på en standard motor!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

 

Link to post

Bytte av eksosventiler er nok ikke så dumt. De koster ikke mye, men det er jo litt av en jobb da :smiley:

Vil man bytte innsugsventilene også i samme slengen så er det jo fort gjort.

Men det er jo eksosventilene som får mest juling.

Akkurat hvor mange timer de tåler har jeg ikke lest noe om. Kommer vel litt an på bruken.

Skulle jo tro at de takler 1000 timer, men det har vel vært noen havarier før det såvidt jeg husker.

 

-morten- skrev for 10 timer siden:

Du mener kansje sjekke ventilklaring? å bytte ventiler er ikke normalt noe man gjør på en standard motor!

 

Disse motorene har hydrauliske ventilløftere, så justering av klaring slipper man heldigvis :giggle:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Join the conversation

You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...