Jump to content

Det går fort mot sommer og sol. Mange vil forevige med video. Hva bruker dere av dataprogram?


tom Cognac

Recommended Posts

Valkyrja skrev 8 minutter siden:

Her blingset jeg, har selvfølgelig 3.1.

 

Det er bra. Da burde det fungere relativt greit å editere filer fra en ekstern SSD. Det er fremdeles foretrukket å ha en intern disk, men med USB 3.1 så begynner det å ligne på noe. 

 

Det er bedrifter som editerer sine videoer via 10 Gbit/s nettverk, og når man får USB med samme hastighet er det bra.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Barbaria skrev for 1 time siden:

Om du ønsker noe bedre enn iMovie så kan vi anbefale LumaFusion om du filmer mye med telefon. Funker også godt med klipp fra GoPro. For stillbilder har vi brukt SuperimposeX. Telefonen er jo stort sett alltid i nærheten når man skal filme eller ta bilde av noe, og redigering på iPad fungerer greit syntes vi. En strømslukende komplisert laptop og ustabil Windows er noen vi ikke har lyst eller tid til i båt.

 

 

:wink: som tidligere yrkesaktiv fotograf (nå pensjonist) har jeg greit nok kameratustyr (Canon EOS 5D og Canon EOS mrk II, en liten Canon PowerShot S3IS og Sony A-6000 + diverse objektiver). Jeg er fullstendig grønn på videofilming. Tanken er å montere et videokamera i masta på båten og filme turen. Helt enkelt og greit. Uten for mye fiks-fakseri. Videoen er ment kun for meg. Jeg skal til vinteren sitte, godt og varmt inne med fyr på peisen og mimre om de fantastiske timene på sjøen med å se min egen film på tv'n mens snøen laver ned ute og jeg egentlig burde ha gått ut med snøfreseren. Har fått mange tips her - TAKKER for dem - så jeg må lese meg opp på det meste skjønner jeg. (Jeg har en grei stasjonær pc med windows 10 operativsystem - tror jeg. Jeg er så absolutt ingen dataguru) 

 

0175 - 0178 -0180 forlenget utgave.jpg

jeg tørker ut på land....!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...