function loadAds() { window.relevantDigital = window.relevantDigital || {}; relevantDigital.cmd = relevantDigital.cmd || []; relevantDigital.cmd.push(function() { relevantDigital.loadPrebid({ configId: '662fa5660d42b03a9c6d7583', manageAdserver: true, collapseEmptyDivs: true, noGpt: true, collapseBeforeAdFetch: false, allowedDivIds: null, // set to an array to only load certain
s, example - ["divId1", "divId2"] noSlotReload: false, // set true to only load ad slots that have never been loaded }); }); }; Jump to content

Hvordan fungerer ett dobbel lysrele


BØstrøm

Recommended Posts

Kan ett vanlig, dobbelt lysrele gjøre 2 forskjellige jobber. Jeg skal slippe igjennom 2 forskjellige styrestrømmer. Vil 87 og 87a kun være brytere uavhengig av hverandre, eller vil det kortslutte hvis den ene styrestrømmen er pluss, og den andre minus? Eventuelt om de opererer med forskjellige volt? De har jo 30 felles.

Link to post
Share on other sites

BØstrøm skrev for 13 timer siden:

Kan ett vanlig, dobbelt lysrele gjøre 2 forskjellige jobber. Jeg skal slippe igjennom 2 forskjellige styrestrømmer. Vil 87 og 87a kun være brytere uavhengig av hverandre, eller vil det kortslutte hvis den ene styrestrømmen er pluss, og den andre minus? Eventuelt om de opererer med forskjellige volt? De har jo 30 felles.

 

30 er vanligvis 12V ubrutt, men ingenting hindrer deg å bruke den annerledes. Men hvis et signal skal jorde og det andre legge til pluss sier det seg selv at du ikke kan bruke et dobbelt rele med en felles terminal.

Link to post
Share on other sites

Jeg er usikker på om jeg har forstått rett hva du skal. Men hvis du har to styrestrømmer som alternativt skal styre noe, så bør du kunne koble disse inn på  87 og 87a på et rele som det under, mens det du skal styre kobles på 30. Forutsatt da at det er felles jord (eller felles +12V, hvis det er et styresignal som går til minus)

 

Merk at  rele med 87 og 87a er forskjellig fra et med 87 og 87

 

image.png.8be8bb83332051b2cea4ca7b78dd15bf.png

Link to post
Share on other sites

Det som skal styres er to motorcontrollere og 2 servopropeller. Dvs en motorcontroller og en servoprop på hver motor. Det kan være en fordel at disse kan styres uavhengig av det. Altså en motorconroller og en motor på hvert sitt rele. Idag styres dette av 4 stk enkle av/på brytere, som jeg kommer til å koble i paralell med en nøkkelbryter. 

 

Utifra det jeg leser, kjøper jeg 2 lysreleer til.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
  • Create New...