BØstrøm Startet 11.April Del på Facebook Startet 11.April Kan ett vanlig, dobbelt lysrele gjøre 2 forskjellige jobber. Jeg skal slippe igjennom 2 forskjellige styrestrømmer. Vil 87 og 87a kun være brytere uavhengig av hverandre, eller vil det kortslutte hvis den ene styrestrømmen er pluss, og den andre minus? Eventuelt om de opererer med forskjellige volt? De har jo 30 felles. Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 11.April Del på Facebook Svart 11.April Dobbeltrelé kan betegne litt forskjellige løsninger, så fint hvis du kan vise skjema for releet. Dette releet har for eksempel to helt uavhengige halvdeler: Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 12.April Del på Facebook Svart 12.April Det siste der er ikke dobbelt, det har bare to utganger. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
subwoofer Svart 12.April Del på Facebook Svart 12.April BØstrøm skrev for 13 timer siden: Kan ett vanlig, dobbelt lysrele gjøre 2 forskjellige jobber. Jeg skal slippe igjennom 2 forskjellige styrestrømmer. Vil 87 og 87a kun være brytere uavhengig av hverandre, eller vil det kortslutte hvis den ene styrestrømmen er pluss, og den andre minus? Eventuelt om de opererer med forskjellige volt? De har jo 30 felles. 30 er vanligvis 12V ubrutt, men ingenting hindrer deg å bruke den annerledes. Men hvis et signal skal jorde og det andre legge til pluss sier det seg selv at du ikke kan bruke et dobbelt rele med en felles terminal. Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 12.April Del på Facebook Svart 12.April Jeg er usikker på om jeg har forstått rett hva du skal. Men hvis du har to styrestrømmer som alternativt skal styre noe, så bør du kunne koble disse inn på 87 og 87a på et rele som det under, mens det du skal styre kobles på 30. Forutsatt da at det er felles jord (eller felles +12V, hvis det er et styresignal som går til minus) Merk at rele med 87 og 87a er forskjellig fra et med 87 og 87 Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart 12.April Del på Facebook Svart 12.April Ut fra beskrivelsen til TS forstod jeg det dithen at det var to forskjellige ting som skulle styres, men hvis det er én inngang som skal drives opp eller ned funker forslaget til @J-Å glimrende. Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 12.April Del på Facebook Svart 12.April Det kan muligens også løses med dioder, hvis man ønsker en "eller" funksjon.. Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 12.April Emnestarter Del på Facebook Svart 12.April Det som skal styres er to motorcontrollere og 2 servopropeller. Dvs en motorcontroller og en servoprop på hver motor. Det kan være en fordel at disse kan styres uavhengig av det. Altså en motorconroller og en motor på hvert sitt rele. Idag styres dette av 4 stk enkle av/på brytere, som jeg kommer til å koble i paralell med en nøkkelbryter. Utifra det jeg leser, kjøper jeg 2 lysreleer til. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.