Goodspeed Startet 13.April.2024 Link til dette innlegget Startet 13.April.2024 Vurderer en båt med yanmar 230 hk der det er opplyst at det lekker inn litt sjøvann under gange fra pakkboks. 2000-modell, så noen år. Ingen lekkasje ved landligge, kun gange. Er det uproblematisk med at det lekker litt, evt, noen som har erfaring med om det er stor jobb å bytte denne (altså i kr gitt at det tas på verksted)? Goodspeed GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2 Link to post
Vestlandssong Svart 14.April.2024 Link til dette innlegget Svart 14.April.2024 Om det er den typen pakkboks som har simmeringer (som eg har på min 96-modell Yanmar), så kan det hende at simmeringene er slitt og må byttes. Då må båten på land, aksling taes delvis ut. Eg fekk denne jobben gjort i fjor. Eg hadde då lekkasje både under gange og når eg låg i ro. I tillegg til bytte av simmeringer inkluderte jobben skifte av cutless lager, samt noko ekstra arbeid då roret måtte av for å få ut aksling. Eg betalte ca 10 lapper for dette, inkludert deler. Link to post
Goodspeed Svart 14.April.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2024 Takk for info. Det er ikke den mest skremmende summen sånn sett. Her var det visst bare snakk om beskjeden drypping og leverandør hadde ment at det ikke var nødvendig å utbedre enda så lenge det kun var under gange. Motor er en 4LH-STE. Men om det skulle bli aktuelt å kjøpe så tenker jeg at det uansett er greit å fikse og ta kosten med i betraktning på pris. Goodspeed GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2 Link to post
jørn Svart 14.April.2024 Link til dette innlegget Svart 14.April.2024 Om du først skal ha akslingen ut for å bytte simeringer, så ville jeg bytta cutlesslageret også. Relativt enkel jobb. Hva slags båt er det snakk om her? Link to post
Roger jo Svart 15.April.2024 Link til dette innlegget Svart 15.April.2024 Goodspeed skrev On 14.4.2024 at 20.07: Takk for info. Det er ikke den mest skremmende summen sånn sett. Her var det visst bare snakk om beskjeden drypping og leverandør hadde ment at det ikke var nødvendig å utbedre enda så lenge det kun var under gange. Vis hele sitatet Da hadde jeg sjekket Oppretning av motor klemflens det kan tyde på at en kan se at pakkboksen logrer under gange. Det er en fordel å oppgi hvilken type av pakboks en har. Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Goodspeed Svart 15.April.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.April.2024 jørn skrev On 14.4.2024 at 20.22: lle jeg bytta cutlesslageret også. Vis hele sitatet skulle det bli aktuelt så vil jeg nok få den jobben gjort i samme slengen. er en Nimbus. Roger jo skrev On 15.4.2024 at 8.15: retning av motor klemflens det kan tyde p Vis hele sitatet Er v-gir, vil man få den effekte da også? Goodspeed GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2 Link to post
Roger jo Svart 15.April.2024 Link til dette innlegget Svart 15.April.2024 Goodspeed skrev On 15.4.2024 at 8.29: Er v-gir, vil man få den effekte da også? Vis hele sitatet Ja. Kan også være utslitt cutlesslager Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn